Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/7852
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHolt, Nicholas L.en_US
dc.contributor.authorNeely, Kacey C.en_US
dc.date.accessioned2012-08-11T04:01:04Z-
dc.date.accessioned2018-03-08T13:20:14Z-
dc.date.available2012-08-11T04:01:04Z-
dc.date.available2018-03-08T13:20:14Z-
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.issn1886-8576en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/7852-
dc.description.abstractThe purpose of this paper is to review and evaluate literature pertaining to the concept of positive youth development (PYD) as it relates to youth sport. Having first provided a brief historical snapshot of PYD, positive and negative outcomes associated with sport participation are reviewed. Next, different conceptual and measurement approaches to PYD, and associated sport psychology research, are examined. Finally, suggestions for promoting PYD in terms of youth interactions with coaches, parents, and peers are forwarded by way of conclusion.en_US
dc.description.abstractEl objetivo de este artículo es revisar y evaluar la literatura relativa al concepto del desarrollo positivo en jóvenes (PYD), ya que está relacionada con el deporte juvenil. Tras ofrecer una breve visión histórica de la PYD, se revisan los resultados positivos y negativos asociados con la participación deportiva. Posteriormente, se examinan diferentes enfoques conceptuales y de medida para el análisis del desarrollo positivo en jóvenes y las investigaciones relacionadas con la psicología del deporte. Finalmente, y a modo de conclusión, se aportan sugerencias para fomentar el desarrollo positivo de los jóvenes en lo que se refiere a la interacción de los jóvenes con los entrenadores, los padres, y sus iguales.en_US
dc.formatapplication/pdfes
dc.languageengen_US
dc.relation.ispartofRevista Iberoamericana de Psicologia del Ejercicio y el Deporteen_US
dc.sourceRevista Iberoamericana de Psicología del Ejercicio y el Deporte. Sevilla : Wanceulen, 2006 [ISSN 1886-8576], año 2011, v. 6 (2), p. 299-316en_US
dc.subject61 Psicologíaen_US
dc.subject.otherPositive youth developmenten_US
dc.subject.otherYouth sporten_US
dc.subject.otherYouth developmenten_US
dc.titlePositive youth development through sport: a reviewen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.compliance.driver1es
dc.identifier.absysnet537108-
dc.identifier.crisid-;--
dc.investigacionArtes y Humanidadesen_US
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.type2Artículoen_US
dc.identifier.external-;--
dc.identifier.ulpgces
dc.description.sellofecytSello FECYT
dc.description.esciESCI
dc.description.erihplusERIH PLUS
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCon texto completo-
Appears in Collections:Rev. Iberoam. psicol. ejerc. deporte. 2011. v.6, n.2 
Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (195,73 kB)
Show simple item record

Page view(s)

208
checked on Mar 2, 2024

Download(s)

342
checked on Mar 2, 2024

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.