Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/76024
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorEster Sánchez, Antonio Tirsoen_US
dc.date.accessioned2020-11-26T10:06:53Z-
dc.date.available2020-11-26T10:06:53Z-
dc.date.issued2016en_US
dc.identifier.issn1807-8389en_US
dc.identifier.otherWoS-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/76024-
dc.description.abstractThe realization of the right to education needs to be suited to the structural conditions of today's societies, where multiculturalism is emphasized. In this context, there are basically three alternatives that education may provide: Increasing knowledge, aimed to ensure the best career training for the end users of the educational system; the effective adoption of mainstream values by students, and the free realization of the development of the individual personality. This paper aims to analyse the ideal that inspire the Universal Declaration of Human Rights in education. For this reason, it must be ensured that public education policies take into account cultural diversity preventing the dominant culture limit the free development of the personality of cultural minorities.en_US
dc.description.abstractLa realización del derecho a la educación deberá acomodarse a las condiciones estructurales de una sociedad que en nuestros días acentúa potencialmente su carácter multicultural. Son tres fundamentalmente las alternativas que en este contexto se presentan a la educación: el incremento del conocimiento, que mira a garantizar la mayor capacitación profesional por parte de los destinatarios del sistema educativo, la acomodación del educando a los valores sociales dominantes y la realización del libre desarrollo de la personalidad individual. Este trabajo pretende realizar un análisis del ideal que inspira la Declaración Universal de los Derechos Humanos en el ámbito educativo. Precisamente por ello, se debe garantizar que las políticas públicas educativas tengan en consideración la diversidad cultural impidiendo en todo caso que la cultura dominante limite el libre desarrollo de la personalidad de las minorías culturales.en_US
dc.languagespaen_US
dc.relation.ispartofQuaestio Iurisen_US
dc.sourceQuaestio Iuris [ISSN 1807-8389],v. 9 (4), p. 2055-2074, (2016)en_US
dc.subject560504 Derecho constitucionalen_US
dc.subject.otherMulticulturalismen_US
dc.subject.otherRight To Educationen_US
dc.subject.otherFree Development Of Personalityen_US
dc.subject.otherCultural Identityen_US
dc.subject.otherMulticulturalismoen_US
dc.subject.otherDerecho a la educaciónen_US
dc.subject.otherLibre desarrollo de la personalidaden_US
dc.subject.otherIdentidad culturalen_US
dc.titleLas alternativas existentes en la realización del derecho a la educación en las sociedades multiculturalesen_US
dc.title.alternativeAlternatives In The Actual Realization Of The Right To Education In Multicultural Societiesen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/Articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.12957/rqi.2016.22256en_US
dc.identifier.isi000393351900016-
dc.identifier.eissn1516-0351-
dc.description.lastpage2074en_US
dc.identifier.issue4-
dc.description.firstpage2055en_US
dc.relation.volume9en_US
dc.investigacionCiencias Sociales y Jurídicasen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.contributor.daisngid8850784-
dc.description.numberofpages20en_US
dc.utils.revisionen_US
dc.contributor.wosstandardWOS:Sanchez, ATE-
dc.date.coverdate2016en_US
dc.identifier.ulpgcen_US
dc.contributor.buulpgcBU-DERen_US
item.fulltextCon texto completo-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.deptLa decisión Judicial-
crisitem.author.deptCiencias Jurídicas Básicas-
crisitem.author.orcid0000-0002-3450-5344-
crisitem.author.parentorgCiencias Jurídicas Básicas-
crisitem.author.fullNameEster Sánchez, Antonio Tirso-
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (184,48 kB)
Show simple item record

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.