Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/75343
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLucendo-Sancho, José Antonioen_US
dc.contributor.authorMartínez Melgarejo, Miguelen_US
dc.contributor.authorCuesta-Moreno, Pedroen_US
dc.contributor.authorÁlamo-Anaya, Raquelen_US
dc.date.accessioned2020-11-10T17:42:36Z-
dc.date.available2020-11-10T17:42:36Z-
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.issn0012-7361en_US
dc.identifier.otherWoS-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/75343-
dc.description.abstractThe aim of this research is to present and analyse the results obtained as a result of the studies carried out on Perceived Quality and Objective Quality in relation to the electricity industry with the collaboration of consumers in the residential and business segments. Telephone surveys were conducted to obtain the data for the measurement of Perceived Quality and face-to-face interviews for Objective Quality. Using these data, a detailed study was undertaken of their quantitative importance and trends over the course of two consecutive years, as well as of the decision-taking designed to improve the lowest scoring indicators.en_US
dc.description.abstractEl objetivo de esta investigación es exponer los resultados obtenidos como conclusión de los estudios realizados con la Calidad Percibida y la Calidad Objetiva de los consumidores en los segmentos residencial y empresas en relación con la actividad energética. Los datos se han os hemos obtenido realizando encuestas telefónicas para la medición de la calidad percibida y presencialmente los referentes a la objetiva. Con estos datos se ha realizado un estudio detallado de la importancia cuantitativa y su comportamiento durante dos años consecutivos, así como la toma de decisiones orientada a mejorar aquellos indicadores de peor valoración.en_US
dc.languageengen_US
dc.relation.ispartofDyna (Bilbao)en_US
dc.sourceDyna (Bilbao) [ISSN 0012-7361], v. 90 (5), p. 475-483, (Septiembre-Octubre 2015)en_US
dc.subject12 Matemáticasen_US
dc.subject3306 Ingeniería y tecnología eléctricasen_US
dc.subject.otherPerceived qualityen_US
dc.subject.otherObjective qualityen_US
dc.subject.otherConsumer satisfactionen_US
dc.subject.otherRegression analysisen_US
dc.subject.otherCalidad percibidaen_US
dc.subject.otherCalidad objetivaen_US
dc.subject.otherSatisfacción al consumidoren_US
dc.subject.otherAnálisis de regresiónen_US
dc.titleQuality measurement study in a fractured and competitive market. Perceived quality and objective quality in the Canary Island electricity sector.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.6036/7470en_US
dc.identifier.isi000363418900010-
dc.identifier.eissn1989-1490-
dc.description.lastpage483en_US
dc.identifier.issue5-
dc.description.firstpage475en_US
dc.relation.volume90en_US
dc.investigacionIngeniería y Arquitecturaen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.contributor.daisngid26372537-
dc.contributor.daisngid16448234-
dc.contributor.daisngid24443440-
dc.contributor.daisngid21856264-
dc.description.numberofpages9en_US
dc.utils.revisionen_US
dc.contributor.wosstandardWOS:Lucendo-Sancho, JA-
dc.contributor.wosstandardWOS:Martinez-Melgarejo, M-
dc.contributor.wosstandardWOS:Cuesta-Moreno, P-
dc.contributor.wosstandardWOS:Alamo-Anaya, R-
dc.date.coverdateSeptiembre-Octubre 2015en_US
dc.identifier.ulpgcen_US
dc.contributor.buulpgcBU-INFen_US
dc.description.sjr0,165
dc.description.jcr0,302
dc.description.sjrqQ4
dc.description.jcrqQ4
dc.description.sellofecytSello FECYT
dc.description.scieSCIE
item.fulltextCon texto completo-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.deptDepartamento de Matemáticas-
crisitem.author.fullNameMartínez Melgarejo, Miguel-
crisitem.author.fullNameCuesta Moreno, Pedro Damián-
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
PDF
Adobe PDF (2,39 MB)
Show simple item record

Page view(s)

72
checked on Sep 17, 2022

Download(s)

43
checked on Sep 17, 2022

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.