Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/72277
Campo DC Valoridioma
dc.contributor.authorHernández López, Lidia Estheren_US
dc.contributor.authorÁlamo Vera, Francisca Rosaen_US
dc.contributor.authorBallesteros Rodríguez, José Luisen_US
dc.contributor.authorDe Saa Pérez, Petraen_US
dc.date.accessioned2020-05-12T11:11:18Z-
dc.date.available2020-05-12T11:11:18Z-
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn1472-8117en_US
dc.identifier.otherWoS-
dc.identifier.otherDialnet-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/72277-
dc.description.abstractThis study focuses on the socialization of business students on ethical issues. To this end, we explore personal and institutional factors that influence the acquisition of business ethics competences. Drawing on the case of the European higher education framework, we analyse data from questionnaires about the experience of 599 undergraduates studying Business Management at a European university. The results show that a favourable attitude of business students towards ethics competences has a positive effect on their acquisition of such competences. Moreover, the study reveals that favourable perceptions of the teachers' ethical leadership and the University's ethical climate are relevant institutional factors in the effective acquisition of business ethics competences. The findings also reveal that the University's ethical climate positively moderates the relationship between individuals' attitude towards business ethics competences and their acquisition of such competences. This research sheds light on the need to study the influence of informal socialization mechanisms in business ethics competences development, in particular, the "hidden curricula" acquired via students' perception of teachers' ethical leadership and university ethical values.en_US
dc.languageengen_US
dc.relationCPIE2013-13 Desarrollo de las competencias genéricas del Espacio Europeo de Educación Superior en ética y responsabilidad social: aplicación empírica en Dirección de Empresasen_US
dc.relation.ispartofInternational Journal of Management Educationen_US
dc.sourceInternational Journal Of Management Education [ISSN 1472-8117], v. 18 (1), 100363en_US
dc.subject531204 Educaciónen_US
dc.subject580107 Métodos pedagógicosen_US
dc.subject.otherBusiness Ethics Competencesen_US
dc.subject.otherSocializationen_US
dc.subject.otherIndividuals' Attitudeen_US
dc.subject.otherTeachers' Ethical Leadershipen_US
dc.subject.otherUniversity Ethical Climateen_US
dc.titleSocialization of business students in ethical issues: the role of individuals' attitude and institutional factorsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/Articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.1016/j.ijme.2020.100363en_US
dc.identifier.isi000514842200017-
dc.identifier.urlhttp://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=7257254-
dc.identifier.eissn2352-3565-
dc.description.lastpage0en_US
dc.identifier.issue1-
dc.description.firstpage16en_US
dc.relation.volume18en_US
dc.investigacionCiencias Sociales y Jurídicasen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.contributor.daisngid35008039-
dc.contributor.daisngid12240504-
dc.contributor.daisngid5682639-
dc.contributor.daisngid35010452-
dc.contributor.authordialnetid2602392-
dc.contributor.authordialnetid1616016-
dc.contributor.authordialnetid4123555-
dc.contributor.authordialnetid1968753-
dc.identifier.dialnet7257254ARTREV-
dc.description.numberofpages12en_US
dc.utils.revisionen_US
dc.contributor.wosstandardWOS:Hernandez-Lopez, LE-
dc.contributor.wosstandardWOS:Alamo-Vera, FR-
dc.contributor.wosstandardWOS:Ballesteros-Rodriguez, JL-
dc.contributor.wosstandardWOS:De Saa-Perez, P-
dc.date.coverdateMarzo 2020en_US
dc.identifier.ulpgcen_US
dc.contributor.buulpgcBU-ECOen_US
dc.description.sjr1,167
dc.description.jcr2,707
dc.description.sjrqQ1
dc.description.jcrqQ2
dc.description.esciESCI
item.grantfulltextnone-
item.fulltextSin texto completo-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.deptGIR IDeTIC: División de Organizaciones, personas y conocimiento-
crisitem.author.deptIU para el Desarrollo Tecnológico y la Innovación-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.deptGIR IDeTIC: División de Organizaciones, personas y conocimiento-
crisitem.author.deptIU para el Desarrollo Tecnológico y la Innovación-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.deptGIR IDeTIC: División de Organizaciones, personas y conocimiento-
crisitem.author.deptIU para el Desarrollo Tecnológico y la Innovación-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.orcid0000-0001-8148-1253-
crisitem.author.orcid0000-0002-1015-9299-
crisitem.author.orcid0000-0002-3934-2679-
crisitem.author.orcid0000-0002-3945-5454-
crisitem.author.parentorgIU para el Desarrollo Tecnológico y la Innovación-
crisitem.author.parentorgIU para el Desarrollo Tecnológico y la Innovación-
crisitem.author.parentorgIU para el Desarrollo Tecnológico y la Innovación-
crisitem.author.fullNameHernández López, Lidia Esther-
crisitem.author.fullNameÁlamo Vera, Francisca Rosa-
crisitem.author.fullNameBallesteros Rodríguez, José Luis-
crisitem.author.fullNameDe Saá Pérez, Petra-
Colección:Artículos
Vista resumida

Google ScholarTM

Verifica

Altmetric


Comparte



Exporta metadatos



Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.