Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/71252
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dc.contributor.authorHernández Hellín, Silviaen_US
dc.date.accessioned2020-04-11T05:12:53Z-
dc.date.available2020-04-11T05:12:53Z-
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.issn2253-8410en_US
dc.identifier.otherScopus-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/71252-
dc.description.abstractIn 2010, Patti Smith published her first memoir, Just Kids, winning the National Book Award for Nonfiction. The book recounts Smith's relationship with avant-garde photographer Robert Mapplethorpe, as well as her involvement in New York City's burgeoning bohemian downtown scene. Five years later, she published a second memoir, M Train, a much more experimental narrative that goes back and forth in time and mixes dream and reality in an attempt to convey her nostalgic recollection of the past. This paper examines Patti Smith's memoirs as a space where different genres of life writing converge, thus enabling the development of a multilayered, richly constructed narrative self whose identity is intimately connected with loss, self-discovery and the making of art. The analysis of her autobiographical prose works allows us to regard life writing as a way for women to devise a public image of their own.en_US
dc.description.abstractEn 2010, Patti Smith publicó su primer libro de memorias, Éramos unos niños, ganando el Premio Nacional del Libro en la categoría de no ficción. El libro relata la relación de Smith con el fotógrafo vanguardista Robert Mapplethorpe, así como su involucramiento en la incipiente escena bohemia de la ciudad de Nueva York. Cinco años después, publicó un segundo libro de memorias, M Train, con una narrativa mucho más experimental que combina presente y pasado y mezcla sueños y realidad con la intención de verbalizar su nostálgico recuerdo del pasado. Este artículo estudia las memorias de Patti Smith como un espacio en el que convergen diferentes géneros autobiográficos, permitiendo así la construcción de un personaje narrativo con múltiples dimensiones cuya identidad está íntimamente ligada a la pérdida, al descubrimiento de uno mismo y al arte. El análisis de su trabajo autobiográfico en prosa nos permite entender la escritura autobiográfica como una forma en que las mujeres pueden concebir su propia imagen pública.en_US
dc.languageengen_US
dc.relation.ispartofRevista de Estudios Norteamericanosen_US
dc.sourceRevista de Estudios Norteamericanos [ISSN 2253-8410],v. 2019 (23), p. 191-208en_US
dc.subject.otherAutobiographical Formsen_US
dc.subject.otherIdentityen_US
dc.subject.otherJust Kidsen_US
dc.subject.otherM Trainen_US
dc.subject.otherMemoiren_US
dc.subject.otherPatti Smithen_US
dc.subject.otherPublic Personaen_US
dc.subject.otherPatti Smithen_US
dc.subject.otherFormas autobiográficasen_US
dc.subject.otherMemoriasen_US
dc.subject.otherÉramos unos niñosen_US
dc.subject.otherM.Trainen_US
dc.subject.otherIdentidaden_US
dc.subject.otherPersonaje públicoen_US
dc.title'I have lived in my own book': Patti smith and the reconstruction of her public persona in life writingen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/Articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.12795/REN.2019.i23.09en_US
dc.identifier.scopus85082701485-
dc.contributor.authorscopusid57216157923-
dc.description.lastpage208en_US
dc.identifier.issue23-
dc.description.firstpage191en_US
dc.relation.volume2019en_US
dc.investigacionArtes y Humanidadesen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.utils.revisionen_US
dc.identifier.ulpgcen_US
dc.description.sjr0,101
dc.description.sjrqQ3
dc.description.dialnetimpact0,024
dc.description.dialnetqQ4
dc.description.dialnetdD9
dc.description.erihplusERIH PLUS
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCon texto completo-
crisitem.author.deptGIR IATEXT: Filología Clásica "Juan de Iriarte"-
crisitem.author.deptIU de Análisis y Aplicaciones Textuales-
crisitem.author.orcid0000-0003-3654-6091-
crisitem.author.parentorgIU de Análisis y Aplicaciones Textuales-
crisitem.author.fullNameHernández Hellín,Silvia-
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