Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/71217
Campo DC Valoridioma
dc.contributor.authorNúñez Alonso, Juan Luisen_US
dc.contributor.authorMartin-Albo Lucas,Joséen_US
dc.contributor.authorNavarro Izquierdo, José Gregorioen_US
dc.date.accessioned2020-04-02T17:57:15Z-
dc.date.available2020-04-02T17:57:15Z-
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.issn1132-239Xen_US
dc.identifier.otherDialnet-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/71217-
dc.description.abstractThis study aimed to analyse the psychometric properties of the Spanish version of the échelle de Motivation dans les Sports (EMS). The sample was made up of 496 athletes: 314 men and 182 women. The confirmatory factorial nalysis confirmed the scales seven-factor structure with method effects, the construct validity was supported by the correlations among the subscales. Furthermore, the results showed satisfactory levels of internal consistency and significant differences between genders were obtained in the end. These results support the use of the Spanish version of the SMS in assessing motivation within the context of sport.en_US
dc.languagespaen_US
dc.relation.ispartofRevista de Psicologia del Deporteen_US
dc.sourceRevista de psicología del deporte[ISSN 1132-239X],v. 16 (2), p. 211-223en_US
dc.subject6106 Psicología experimentalen_US
dc.subject610608 Motivaciónen_US
dc.subject.otherSporten_US
dc.subject.otherMotivationen_US
dc.subject.otherPsychometric propertiesen_US
dc.titlePropiedades psicométricas de la versión española de la escala de motivación deportivaen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/Articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.urlhttp://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=2534380-
dc.description.lastpage223-
dc.identifier.issue2-
dc.description.firstpage211-
dc.relation.volume16-
dc.investigacionIngeniería y Arquitecturaen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.contributor.authordialnetid243181-
dc.contributor.authordialnetid342119-
dc.contributor.authordialnetid342502-
dc.identifier.dialnet2534380ARTREV-
dc.utils.revisionen_US
dc.identifier.ulpgces
dc.description.sellofecytSello FECYT
dc.description.ssciSSCI
item.fulltextCon texto completo-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.deptGIR Didáctica, Aprendizaje y Motivación en Contextos Específicos-
crisitem.author.deptDepartamento de Psicología, Sociología y Trabajo Social-
crisitem.author.orcid0000-0002-2400-7843-
crisitem.author.parentorgDepartamento de Educación-
crisitem.author.fullNameNúñez Alonso, Juan Luis-
crisitem.author.fullNameMartin-Albo Lucas,José-
Colección:Artículos
miniatura
PDF
Adobe PDF (202,71 kB)
Vista resumida

Visitas

55
actualizado el 30-sep-2023

Descargas

73
actualizado el 30-sep-2023

Google ScholarTM

Verifica


Comparte



Exporta metadatos



Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.