Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/70391
Title: Pasado y presente de los estudios del francés de especialidad
Authors: Cuasante Fernández, Elena
UNESCO Clasification: 570107 Lengua y literatura
550510 Filología
Keywords: Specialised languages
FOS
FLP
FOU
FS, et al
Issue Date: 2018
Journal: LFE. Revista de Lenguas para Fines Específicos 
Abstract: A lo largo de las últimas décadas, el francés de especialidad ha experimentado un desarrollo espectacular que se manifiesta en la aparición de numerosos y muy variados métodos de enseñanza. Así las cosas, nos encontramos hoy con una verdadera galaxia conceptual de apelaciones y tipologías en la que no siempre resulta fácil orientarse. Por ello, y con objeto de facilitar el acceso al actual panorama metodológico del francés de especialidad, en este estudio hemos llevado a cabo una revisión de sus principales modalidades, así como una delimitación de los objetivos docentes que las caracterizan.
Over the last decades, specialised French has experienced some spectacular development as revealed by the appearance of numerous and very varied teaching methods. So today we find such a real conceptual galaxy of appellations and typologies that it is not always easy to orient oneself. For that reason, and with the aim of facilitating access to the current methodological range of specialised French, we have, in this study, accomplished both a revision of its main modalities and a delimitation of the teaching goals which characterise them.
URI: http://hdl.handle.net/10553/70391
ISSN: 1133-1127
DOI: 10.20420/rlfe.2018.228
Source: LFE. Revista de lenguas para fines específicos [eISSN 2340-8561], v. 24 (1), p. 188-201
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
pdf
Adobe PDF (429,19 kB)
Show full item record

Page view(s)

59
checked on Nov 16, 2024

Download(s)

80
checked on Nov 16, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.