Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/70364
Title: | ¿Hablamos de lo mismo? Estudio contrastivo de programas de lenguas para fines específicos en dos universidades de Estados Unidos y España | Other Titles: | Are we talking about the same thing? Contrastive study of language programs for specific purposes in two universities in the United States and Spain | Authors: | García Laborda, Jesús Bejarano, Luis |
UNESCO Clasification: | 570107 Lengua y literatura 550510 Filología |
Keywords: | ESP Tecnología Diseño de asignatura Estudio de contraste Metodología, et al |
Issue Date: | 2017 | Journal: | LFE. Revista de Lenguas para Fines Específicos | Abstract: | Las asignaturas de idiomas para fines específicos varían debido a su contexto y sus propósitos. Sin embargo, es posible encontrar rasgos comunes entre programas en dos países diferentes, con diferentes características y lenguas en cuestión. Es interesante entonces observar cómo funcionan diferentes asignaturas según sus rasgos específicos para destacar además de sus similitudes sus limitantes y retos. En este sentido, este trabajo aborda los casos de español para fines específicos en la Facultad de Lenguas Extranjeras de la Universidad Estatal de Valdosta en Estados Unidos y de inglés en la Facultad de Educación de la Universidad de Alcalá en España. El estudio contrastivo se refiere a las características de ambos programas, de sus asignaturas y alumnos, la metodología y los materiales utilizados para la instrucción, el uso de la lengua objetivo y la evaluación. El documento concluye que a pesar de la distinta naturaleza de los programas y asignaturas en cuestión se pueden encontrar más similitudes que diferencias de fondo, para que estudios futuros aborden estos contrastes en la elaboración de un marco común internacional. Language courses for specific purposes vary due to their context and purpose. However, it is possible to find common features between programs in two different countries, with different characteristics and languages in question. It is interesting then to observe how different courses work according to their specific characteristics to highlight in addition to their similarities their limitations and challenges. In this sense, this paper addresses the cases of Spanish for specific purposes in the Faculty of Foreign Languages of Valdosta State University in the United States and English in the Faculty of Education of the University of Alcalá in Spain. The contrastive study refers to the characteristics of both programs, their courses and students, the methodology and materials used for instruction, the use of the target language and evaluation. The paper concludes that in spite of the different nature of the programs and courses in question, more similarities can be found than differences of substance, so that future studies will address these contrasts in the elaboration of an international common framework. |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/70364 | ISSN: | 1133-1127 | DOI: | 10.20420/rlfe.2017.158 | Source: | LFE. Revista de lenguas para fines específicos [eISSN 2340-8561], v. 23 (1), p. 63-82 |
Appears in Collections: | Artículos |
Page view(s)
31
checked on Mar 2, 2024
Download(s)
55
checked on Mar 2, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Share
Export metadata
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.