Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/70345
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dc.contributor.authorNegro Alousque, Isabelen_US
dc.date.accessioned2020-02-19T07:24:38Z-
dc.date.available2020-02-19T07:24:38Z-
dc.date.issued2016en_US
dc.identifier.issn1133-1127en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/70345-
dc.description.abstractEnglish for Specific Purposes (ESP) has developed in the last five decades in response to learners’ communicative needs in specific scientific fields and professional settings. Since its emergence in the 1960s the number of publications on ESP has spread both on a theoretical and practical basis, although the bulk of the research has focused on ESP pedagogy, syllabus, course design and classroom-based practice. The present paper aims to trace the evolution of ESP from the beginning of the movement in the mid-1960s to the present day. We will see that the major ESP developments are in consonance with developments in the fields of theoretical and applied linguistics. In this light, four phases can be distinguished: (1) mid-1960 – early 1970s; (2) mid-1970s – mid-1980s; (3) mid-1980s – 1990s; (4) 2000–present. Another outstanding development in ESP is related to the predominance of the different ESP strands. While English for Science and Technology was dominant in early ESP, today English for Academic Purposes and Business English are the largest areas of activity.en_US
dc.description.abstractEl inglés para fines específicos se ha desarrollado en las últimas cinco décadas en respuesta a las necesidades comunicativas de los alumnos en ámbitos científicos y entornos profesionales concretos. Desde su aparición en los años 60 se ha incrementado el número de publicaciones sobre aspectos teóricos y prácticos, aunque la mayoría de las investigaciones se han centrado en la pedagogía, la programación, el diseño de cursos y la práctica en el aula. Este artículo pretende describir la evolución del inglés para fines específicos desde sus comienzos a mediados de los años 60 hasta la actualidad. Los mayores cambios son paralelos a la evolución de la lingüística teórica y aplicada. En este sentido, se distinguen cuatro etapas: (1) mediados años 60 – comienzos años 70; (2) mediados años 70 – mediados años 80; (3) mediados años 80 – años 90; (4) desde el año 2000 hasta el presente. Otro cambio significativo en el inglés para fines específicos atañe al predominio de las distintas ramas. Si el inglés para la ciencia y la tecnología dominó en los primeros años, hoy el inglés para fines académicos y el inglés empresarial son los ámbitos más amplios.en_US
dc.languageengen_US
dc.relation.ispartofLFE. Revista de Lenguas para Fines Específicosen_US
dc.sourceLFE. Revista de lenguas para fines específicos [eISSN 2340-8561], v. 22 (1), p. 190-212en_US
dc.subject570107 Lengua y literaturaen_US
dc.subject550510 Filologíaen_US
dc.subject.otherESPen_US
dc.subject.otherNeeds analysisen_US
dc.subject.otherRegisteren_US
dc.subject.otherGenreen_US
dc.subject.otherCLILen_US
dc.subject.otherInglés para fines específicosen_US
dc.subject.otherAnálisis de necesidadesen_US
dc.subject.otherRegistroen_US
dc.subject.otherGéneroen_US
dc.subject.otherAprendizaje integrado de contenidosen_US
dc.titleDevelopments in ESP: from register analysis to a genre-based and CLIL-based approachen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.investigacionArtes y Humanidadesen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.identifier.ulpgces
item.fulltextCon texto completo-
item.grantfulltextopen-
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