Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/63425
Campo DC Valoridioma
dc.contributor.authorGonzález Marrero,Rosa Marinaen_US
dc.contributor.authorRomán García, Concepciónen_US
dc.contributor.authorDios Ortúzar, Juan deen_US
dc.date.accessioned2020-01-22T10:46:11Z-
dc.date.available2020-01-22T10:46:11Z-
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.issn0966-6923en_US
dc.identifier.otherWoS-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/63425-
dc.description.abstractWe conducted a stated choice experiment with visitors to the Teide National Park (TNP), where a hypothetical park shuttle bus connecting its main points of interest was simulated. Using these data, we estimated a model focused on capturing systematic and random heterogeneity in the park visitors' preferences. We obtained visitors' willingness-to-pay (WTP) for saving time while searching for a parking space (when using cars), and also visitors' WTP for reducing the waiting time required to start the visit in the shuttle bus. Moreover, regarding the environmental impact of the visit, we obtained individuals' WTP for reducing CO2 emissions.en_US
dc.languageengen_US
dc.relation.ispartofJournal of Transport Geographyen_US
dc.sourceJournal Of Transport Geography[ISSN 0966-6923],v. 76, p. 42-51en_US
dc.subject531290 Economía sectorial: turismoen_US
dc.subject.otherTravel mode choicesen_US
dc.subject.otherAlternative transportationen_US
dc.subject.otherContingent valuationen_US
dc.subject.otherTurismo sostenibleen_US
dc.subject.otherElección del modo de transporteen_US
dc.subject.otherParque Nacional del Teideen_US
dc.titlePreferences for sustainable mobility in natural areas: the case of Teide National Parken_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/Articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.1016/j.jtrangeo.2019.03.002en_US
dc.identifier.scopus85062732218-
dc.identifier.isi000470950500005-
dc.contributor.authorscopusid57193508201-
dc.contributor.authorscopusid7102178538-
dc.contributor.authorscopusid6603795051-
dc.identifier.eissn1873-1236-
dc.description.lastpage51en_US
dc.description.firstpage42en_US
dc.relation.volume76en_US
dc.investigacionCiencias Sociales y Jurídicasen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.contributor.daisngid3208329-
dc.contributor.daisngid460136-
dc.contributor.daisngid30330838-
dc.utils.revisionen_US
dc.contributor.wosstandardWOS:Gonzalez, RM-
dc.contributor.wosstandardWOS:Roman, C-
dc.contributor.wosstandardWOS:Ortuzar, JD-
dc.date.coverdateAbril 2019en_US
dc.identifier.ulpgcen_US
dc.description.sjr1,777-
dc.description.jcr3834,0-
dc.description.sjrqQ1-
dc.description.jcrqQ1-
dc.description.ssciSSCI-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCon texto completo-
crisitem.author.deptGIR TIDES: Investigación en Turismo y Transporte-
crisitem.author.deptIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.deptDepartamento de Análisis Económico Aplicado-
crisitem.author.orcid0000-0002-0591-1298-
crisitem.author.parentorgIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.fullNameGonzález Marrero,Rosa Marina-
crisitem.author.fullNameRomán García, Concepción-
Colección:Artículos
Adobe PDF (732,93 kB)
Vista resumida

Citas SCOPUSTM   

30
actualizado el 22-dic-2024

Citas de WEB OF SCIENCETM
Citations

28
actualizado el 22-dic-2024

Visitas

147
actualizado el 02-nov-2024

Google ScholarTM

Verifica

Altmetric


Comparte



Exporta metadatos



Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.