Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/62407
Campo DC Valoridioma
dc.contributor.authorMartín Santana, Josefa Deliaen_US
dc.contributor.authorCabrera Suárez, María Katiuskaen_US
dc.contributor.authorDéniz Déniz, María de la Cruzen_US
dc.date.accessioned2020-01-21T09:40:12Z-
dc.date.available2020-01-21T09:40:12Z-
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn1871-2584en_US
dc.identifier.otherScopus-
dc.identifier.otherWoS-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/62407-
dc.description.abstractThis study seeks to contribute to the challenge faced by public managers in terms of knowing how to generate employees’ positive attitudes, such as satisfaction and commitment towards the organization, that would likely lead to an extra-role behavior. The results of a study carried out with 147 staff members from Spanish blood transfusion centers and services (BTCS) show that, if these public organizations develop a market orientation (MO) focused on the donor, they will enhance both directly and indirectly (through job satisfaction –JS–) the organizational commitment (OC) and ultimately the organizational citizen behavior (OCB) of their employees. The results obtained contribute to the new public management literature by clarifying whether MO is good or bad for organizational performance. Implications for public organizations in the particular context of health care services, and specifically for blood donation services, derive from these results, and future lines of research are outlined for going in depth into determinants of public sector employees’ attitudes and behavior.en_US
dc.languageengen_US
dc.relationla Orientación de Los Centros de Transfusión de Sangre Españoles Hacia Sus Principales Stakeholders Desde Una Perspectiva de Capital Social y Su Influencia en la Perfomanceen_US
dc.relation.ispartofApplied Research in Quality of Lifeen_US
dc.sourceApplied Research in Quality of Life [ISSN 1871-2584], n. 16, p. 1097–1121en_US
dc.subject531104 Organización de recursos humanosen_US
dc.subject.otherCompromisoen_US
dc.subject.otherSatisfacciónen_US
dc.subject.otherCentros de transfusión de sangreen_US
dc.subject.otherBlood transfusion centers and servicesen_US
dc.subject.otherCommitmenten_US
dc.subject.otherSatisfactionen_US
dc.titleDonor orientation and employee attitudes and behavior in Spanish blood transfusion centers and servicesen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.1007/s11482-019-09806-0en_US
dc.identifier.scopus85077601397-
dc.identifier.isi000505384700003-
dc.contributor.authorscopusid20434158000-
dc.contributor.authorscopusid57213165143-
dc.contributor.authorscopusid7801535565-
dc.identifier.eissn1871-2576-
dc.description.lastpage1121en_US
dc.description.firstpage1097en_US
dc.investigacionCiencias Sociales y Jurídicasen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.contributor.daisngid2804646-
dc.contributor.daisngid34679531-
dc.contributor.daisngid23763963-
dc.description.numberofpages25en_US
dc.utils.revisionen_US
dc.contributor.wosstandardWOS:Martin-Santana, JD-
dc.contributor.wosstandardWOS:Cabrera-Suarez, MK-
dc.contributor.wosstandardWOS:Deniz-Deniz, MD-
dc.identifier.ulpgcen_US
dc.contributor.buulpgcBU-ECOen_US
dc.description.sjr0,71
dc.description.jcr3,447
dc.description.sjrqQ2
dc.description.jcrqQ1
dc.description.ssciSSCI
dc.description.miaricds10,7
item.grantfulltextnone-
item.fulltextSin texto completo-
crisitem.author.deptGIR IUCES: Dirección de Marketing, RSC y empresa familiar-
crisitem.author.deptIU de Cibernética, Empresa y Sociedad (IUCES)-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.deptGIR IUCES: Dirección de Marketing, RSC y empresa familiar-
crisitem.author.deptIU de Cibernética, Empresa y Sociedad (IUCES)-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.deptGIR IUCES: Dirección de Marketing, RSC y empresa familiar-
crisitem.author.deptIU de Cibernética, Empresa y Sociedad (IUCES)-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.orcid0000-0002-7078-0271-
crisitem.author.orcid0000-0002-7761-7696-
crisitem.author.orcid0000-0001-6952-1689-
crisitem.author.parentorgIU de Cibernética, Empresa y Sociedad (IUCES)-
crisitem.author.parentorgIU de Cibernética, Empresa y Sociedad (IUCES)-
crisitem.author.parentorgIU de Cibernética, Empresa y Sociedad (IUCES)-
crisitem.author.fullNameMartín Santana, Josefa Delia-
crisitem.author.fullNameCabrera Suárez, María Katiuska-
crisitem.author.fullNameDéniz Déniz, María De La Cruz-
crisitem.project.principalinvestigatorMartín Santana, Josefa Delia-
Colección:Artículos
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