Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/58756
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLuján-García, Carmenen_US
dc.date.accessioned2019-12-16T19:46:42Z-
dc.date.available2019-12-16T19:46:42Z-
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.issn1137-6368en_US
dc.identifier.otherDialnet-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/58756-
dc.description.abstractThis paper intends to offer an analysis of the outstanding presence of the English language in our everyday life. English has become a very fashionable language in our culture, and we will provide evidence of this fact. With that purpose in mind, we have focused this research on the analysis of the noticeable number of shop signs with English words that can be seen in the two most important shopping areas of Las Palmas de Gran Canaria. The sample is composed of 132 shop signs in the area of Triana, and 80 signs in the area of Mesa y López. We have distinguished different kinds of uses of the English language in shop signs (English words and Genitive Construction, English/Spanish words and hybrids-mixture of English and Spanish in the same word). The study also sheds light on the different kinds of shops associated with the use of English words. Fashion and communication shops, along with restaurants, are the ones that use English words and expressions most frequently. As regards the preference for British or American English, no variety seems to be preferred over the other.en_US
dc.description.abstractEl presente artículo pretende ofrecer un análisis de la destacable presencia de la lengua inglesa en nuestra vida cotidiana. El inglés se ha convertido en la lengua de moda en nuestra cultura, y aportaremos pruebas que lo corroboran. Con ese objetivo hemos centrado esta investigación en el análisis del importante número de rótulos publicitarios con términos en inglés que se puede observar en las dos principales áreas comerciales de Las Palmas de Gran Canaria. La muestra se compone de 132 carteles publicitarios de la zona de Triana y 80 rótulos de la zona de Mesa y López. Hemos distinguido diferentes tipos de usos del inglés en los rótulos publicitarios (términos en inglés y construcción de genitivo sajón; combinación de un término en inglés y otro en español, e híbridos o mezcla del español e inglés en la misma palabra). Este estudio también arroja luz sobre los diferentes tipos de comercios asociados al uso de palabras inglesas. Los establecimientos relacionados con la moda y las comunicaciones junto con los de restauración son los que usan con mayor frecuencia términos y expresiones en inglés. En cuanto a si se prefiere la variedad británica o la norteamericana, no parece que se prefiera a una más que a otra.en_US
dc.languagespaen_US
dc.relation.ispartofMiscelaneaen_US
dc.sourceMiscelánea: A journal of english and american studies [ISSN 1137-6368], v. 41, p. 13-36, (2010)en_US
dc.subject57 Lingüísticaen_US
dc.subject.otherEnglishen_US
dc.subject.otherShop signsen_US
dc.subject.otherStreetsen_US
dc.subject.otherLas Palmas de Gran Canariaen_US
dc.subject.otherAdvertisingen_US
dc.titleLa presencia de la lengua inglesa en carteles publicitarios en las calles de Las Palmas de Gran Canariaen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.urlhttp://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=3417361-
dc.description.lastpage36en_US
dc.identifier.issue41-
dc.description.firstpage13en_US
dc.investigacionArtes y Humanidadesen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.contributor.authordialnetid227755-
dc.identifier.dialnet3417361ARTREV-
dc.utils.revisionen_US
dc.identifier.ulpgcen_US
dc.contributor.buulpgcBU-HUMen_US
dc.description.sellofecytSello FECYT
dc.description.erihplusERIH PLUS
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCon texto completo-
crisitem.author.deptGIR Estudios sociolingüísticos y socioculturales-
crisitem.author.deptDepartamento de Filología Moderna, Traducción e Interpretación-
crisitem.author.orcid0000-0001-7050-777X-
crisitem.author.parentorgDepartamento de Filología Moderna, Traducción e Interpretación-
crisitem.author.fullNameLuján García, Carmen Isabel-
Appears in Collections:Artículos
Adobe PDF (12,35 MB)
Show simple item record

Page view(s)

112
checked on Aug 31, 2024

Download(s)

64
checked on Aug 31, 2024

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.