Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/58487
Title: Educación a distancia, interactiva y ubicua para el aprendizaje de lengua inglesa
Other Titles: Distance, interactive and ubiquitous learning of English language
Authors: García Sánchez, Soraya 
UNESCO Clasification: 58 Pedagogía
Keywords: Aprendizaje contextualizado
Aprendizaje ubicuo
Educación a distancia
Enfoque comunicativo
ILE, et al
Issue Date: 2016
Journal: Academia Y Virtualidad 
Abstract: Este trabajo analiza el contexto de educación superior que permite el desarrollo de diversas tareas realizadas por un número de estudiantes universitarios con la intención de mejorar las competencias comunicativas de la lengua inglesa (Inglés como Lengua Extranjera –ILE– e Inglés para Fines Específicos –IFE–) a través de un sistema de educación a distancia (EaD), fundamentado en un enfoque de aprendizaje comunicativo, interactivo y ubicuo (u-Learning). Hay numerosas metodologías para el aprendizaje de lenguas extranjeras, a menudo favorecidas por el acceso a material digital contextualizado, según las necesidades de los estudiantes. Este caso de estudio muestra cómo la participación en distintas actividades (individuales y cooperativas), que requieren no sólo de la reinterpretación sino de la construcción del conocimiento, proporciona la mejora de las competencias comunicativas y del desarrollo de habilidades en un contexto de aprendizaje autónomo y cooperativo de educación superior a distancia.
This paper analyzes the context of higher education that lets a development of several tasks performed by a number of college students in an attempt to improve communication skills in the English language (English as a Foreign Language –EFL– and English for Specific Purposes –ESP–) through a system of distance learning (DL) based on a communicative, interactive and ubiquitous learning approach (u-Learning). There are several methodologies for learning foreign languages, often favored by access to contextual digital material according to the students’ needs. This study case shows how participation in various activities (individual and cooperative), which require not only the reinterpretation but knowledge construction, provides improved communication skills and developed skills in an environment of autonomous and cooperative learning of distance higher education.
URI: http://hdl.handle.net/10553/58487
ISSN: 2011-0731
DOI: 10.18359/ravi.1706
Source: Revista Academia y Virtualidad [ISSN 2011-0731], v. 9 (1), p. 68-88
URL: http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=5342707
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (368,86 kB)
Show full item record

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.