Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/58336
Title: | Organización del Campus Virtual de la Universidad de Las Palmas de Gran Canaria | Other Titles: | Organization of the virtual campus of the University of Las Palmas de Gran Canaria | Authors: | Castro Sánchez, José Juan | UNESCO Clasification: | 530602 Innovación tecnológica 58 Pedagogía |
Keywords: | Teleformación Enseñanza apoyada en TIC Trabajo colaborativo a través de TIC TIC e-learning, et al |
Issue Date: | 2008 | Journal: | Ried-Revista Iberoamericana De Educacion A Distancia | Abstract: | El Campus Virtual de la Universidad de Las Palmas de Gran Canaria está estructurado en 3 grandes instalaciones: Teleformación, Enseñanza Presencial y Trabajo Colaborativo. En la instalación de Teleformación se presta servicios a todos los estudios en modalidad no presencial. En estos momentos hay en marcha 5 títulos oficiales: Psicopedagogía, Magisterio, Turismo, Relaciones Laborales y Trabajo Social. En la instalación de Enseñanza Presencial están dadas de alta todas las asignaturas que componen la totalidad de las titulaciones presenciales de la ULPGC. Tras finalizar el curso pasado más de la mitad de los docentes (cerca de 800) habían utilizado el Campus para implementar una o varias de sus asignaturas. De la misma manera, más de 13.000 estudiantes habían hecho un uso activo del Campus Virtual. La instalación de Trabajo Colaborativo no tiene un uso docente sino que funciona como un entorno colaborativo virtual. The Virtual Campus of the University of Las Palmas de Gran Canaria is structured in 3 great facilities: e-Learning, b-Learning and Cooperative Work. In installation of e-Learning gives services to all the studies in modality e-learning. In these moments have 5 official qualifications: Psycopedagogy, Teaching, Tourism, Labour Relations and Social Work. In the installation of b-Learning are given of discharge all the matter that compose the totality of the qualifications attend them of the ULPGC. After the course passed more than the half of the teachers (near 800) they had used the Virtual Campus to implement one or several of his matter. Of the same way more than 13.000 students had done an active use of the Virtual Campus. The installation of Cooperative Work does not have an educational use but it works as an environment cooperative virtually. |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/58336 | ISSN: | 1138-2783 | Source: | RIED: revista iberoamericana de educación a distancia [ISSN 1138-2783], v. 11 (1), p. 183-210 | URL: | http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=2661453 |
Appears in Collections: | Artículos |
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.