Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/5768
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorValero Matas, Jesús A.en_US
dc.date.accessioned2011-07-09T02:31:00Z-
dc.date.accessioned2018-03-08T08:57:05Z-
dc.date.available2011-07-09T04:00:17Z-
dc.date.available2018-03-08T08:57:05Z-
dc.date.issued2005en_US
dc.identifier.issn0213-0610en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/5768-
dc.description.abstractEl texto que aquí se presenta, realiza una reflexión de cómo el nacionalismo ha tomado la cultura como instrumento en su construcción, y se ha apoyado en la educación para alcanzar los objetivos deseados. A modo de reflexión, se realiza una sucinta observación de como las políticas educativas puestas en escena siguen los mismos parámetros de actuación que los nacionalismos. En este caso, el error está en que generalmente son empleadas para la asimilación y no la convivencia de diferentes culturas.en_US
dc.description.abstractThe paper that here is presented, accomplished a reflection of how the nationalism has taken the culture as instrument in its construction, and how it has been supported in the education to reach the wish objectives. To reflection manner, it is accomplished a succinct observation of as the educational policies carried out continue, it continues the same performance parameters that the nationalisms. In this case, the mistake is in which generally they are employed for the assimilation and not for the different cultures living together.en_US
dc.formatapplication/pdfes
dc.languagespaen_US
dc.relation.ispartofEl Guiniguadaen_US
dc.sourceEl Guiniguada. Las Palmas de Gran Canaria: Servicio de Publicaciones, Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 1984- ISSN 0213-0610, n.14, 2005, p. 261en_US
dc.subject58 Pedagogíaen_US
dc.subject.otherEducaciónen_US
dc.subject.otherNacionalismoen_US
dc.subject.otherCulturaen_US
dc.subject.otherIdentidaden_US
dc.subject.otherConstrucción socialen_US
dc.titleNacionalismo: identidad, educación y construcción socialen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.compliance.driver1es
dc.identifier.absysnet235347-
dc.identifier.crisid--
dc.investigacionArtes y Humanidadesen_US
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.type2Artículoen_US
dc.identifier.external--
dc.identifier.ulpgces
dc.description.esciESCI
dc.description.erihplusERIH PLUS
item.fulltextCon texto completo-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Guiniguada. 2ª Etapa. n.14, 2005 
Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (156,95 kB)
Show simple item record

Page view(s)

61
checked on Jul 16, 2022

Download(s)

11,260
checked on Jul 16, 2022

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.