Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/56348
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCarballo Fuentes, Ritaen_US
dc.contributor.authorLeón González, Carmelo Javieren_US
dc.contributor.authorCarballo Fuentes, Magdalenaen_US
dc.date.accessioned2019-08-13T08:21:57Z-
dc.date.available2019-08-13T08:21:57Z-
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.isbn978-84-9042-342-4en_US
dc.identifier.otherDialnet-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/56348-
dc.description.abstractThis paper analyses the formation of the tourist image based on artistically recreated local nature icons. It focuses on the island of Lanzarote, a destination with its development based on promoting an environmental image founded on the creation of a network of multifunctional, high quality art, culture and tourism centres exhibiting artistic recreation of its unique environmental assets. The methodology utilizes a questionnaire (n=453) structural equations modelling approach in which the overall image is related with on the image of the environmental conditions and the image of the artistically recreated centres. Results show that the destination’s image is significantly grounded on the image of the art, culture and tourism centres using art based on Lanzarote’s natural assets. They suggest that destinations have relevant opportunities to artistically enhance natural assets to improve their tourist image and marketing, that quality multi-functional visitor centres can be important within a sustainable tourism policy, and part of the emerging breadth of approaches taken by sustainable tourism marketing.en_US
dc.description.abstractEste trabajo analiza la formación de la imagen turística basada en la recreación artística de la naturaleza. Se centra en la isla de Lanzarote, un destino cuyo desarrollo se basa en promover una imagen ambiental basada en la creación de una red de centros multifuncionales de arte, cultura y turismo de alta calidad que exponen la recreación artística de sus activos ambientales únicos. La metodología utiliza un cuestionario (n = 453) y un modelado de ecuaciones estructurales en el que la imagen global se relaciona con las condiciones ambientales y la imagen de los centros artísticos. Los resultados muestran que la imagen del destino se basa en gran medida en la imagen de los centros de arte, cultura y turismo utilizando el arte basado en los activos naturales de Lanzarote. Sugieren que los destinos pueden mejorar artísticamente los activos naturales que poseen para mejorar su imagen turística. Los centros de visitantes gestionados con calidad artística pueden ser importantes para una estrategia de marketing de turismo.en_US
dc.languageengen_US
dc.publisherServicio de Publicaciones y Difusión Científica de la Universidad de Las Palmas de Gran Canaria (ULPGC)en_US
dc.sourceVI Foro Internacional de Turismo Maspalomas Costa Canaria (FITMCC 2018). Congreso Internacional Destinos Turísticos Inteligentes / coord. por Juan Manuel Benítez del Rosario, Antonio González Molina, Claudia Breede Eyzaguirre, Lidia Esther Hernández López. Competitividad e innovación en los destinos turísticos, p. 176-185en_US
dc.subject531290 Economía sectorial: turismoen_US
dc.titleThe influence of artistically recreated nature on the image of tourist destinationsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/lectureen_US
dc.typeLectureen_US
dc.relation.conferenceVI Foro Internacional de Turismo Maspalomas Costa Canaria (FITMCC 2018)en_US
dc.identifier.urlhttp://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=6853794-
dc.description.lastpage185en_US
dc.description.firstpage176en_US
dc.investigacionCiencias Sociales y Jurídicasen_US
dc.type2Ponenciaen_US
dc.contributor.authordialnetid2995406-
dc.contributor.authordialnetid301872-
dc.contributor.authordialnetidNo ID-
dc.identifier.dialnet6853794ARTLIB-
dc.utils.revisionen_US
dc.identifier.ulpgcen_US
dc.contributor.buulpgcBU-ECOen_US
dc.contributor.buulpgcBU-ECOen_US
dc.contributor.buulpgcBU-ECOen_US
dc.contributor.buulpgcBU-ECOen_US
item.fulltextCon texto completo-
item.grantfulltextopen-
crisitem.event.eventsstartdate13-12-2018-
crisitem.event.eventsenddate14-12-2018-
crisitem.author.deptGIR TIDES: Economía, medioambiente, sostenibilidad y turismo-
crisitem.author.deptIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía Financiera y Contabilidad-
crisitem.author.deptGIR TIDES: Economía, medioambiente, sostenibilidad y turismo-
crisitem.author.deptIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.deptDepartamento de Análisis Económico Aplicado-
crisitem.author.deptGIR TIDES: Economía, medioambiente, sostenibilidad y turismo-
crisitem.author.deptIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.orcid0000-0001-9847-7373-
crisitem.author.orcid0000-0001-9451-4093-
crisitem.author.parentorgIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.parentorgIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.parentorgIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.fullNameCarballo Fuentes, Rita Rosa-
crisitem.author.fullNameLeón González, Carmelo Javier-
crisitem.author.fullNameCarballo Fuentes,Magdalena-
Appears in Collections:Ponencias
Adobe PDF (630,09 kB)
Show simple item record

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.