Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/54722
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCuenca Hernández, Carmeloen_US
dc.contributor.authorQuintana Domínguez, Franciscaen_US
dc.date.accessioned2019-02-18T12:46:10Z-
dc.date.available2019-02-18T12:46:10Z-
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.issn1137-0734en_US
dc.identifier.otherWoS-
dc.identifier.otherDialnet-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/54722-
dc.description.abstractEste trabajo describe cómo afrontar la planificación y puesta en marcha de una asignatura en el marco del EEES. En ese contexto es necesario diseñar actividades que cubran las horas presenciales y no presenciales de la asignatura, así como una forma de tomar evidencias de la realización de las mismas por parte del estudiante, ya que todas las actividades han ser valoradas de cara a realizar la evaluación. Asimismo se presentan los resultados de los tres años en los que la asignatura se ha venido impartiendo siguiendo la planificación propuesta. En general, la planificación de la asignatura ha tenido una buena acogida por parte de los estudiantes que ven cómo el esfuerzo semanal se ve reconocido y no se juegan la asignatura en un examen final. En promedio, más del 88% de los estudiantes superan la asignatura con esta planificación.en_US
dc.description.abstractThis paper describes how to plan a course in the EEES framework, and how to put it into practice. In this context it is necessary to make a scheduling that includes both attending teaching hours and personal working hours, as well as a way to catch evidences of them, as all of them must contribute to the student’s evaluation. It also presents the results of the three years in which the course has been taught following the proposed planning. In general, the planning of the course has been well received by students who perceived that weekly effort is recognized and not played the course in a final exam. On average, over 88% of the students pass the subject with this planning.en_US
dc.languagespaen_US
dc.relation.ispartofHistoria y Comunicacion Socialen_US
dc.sourceHistoria Y Comunicacion Social [ISSN 1137-0734], v. 19 (1), p. 539-550, (Enero 2014)en_US
dc.subject580108 Enseñanza programadaen_US
dc.subject120317 Informáticaen_US
dc.subject120310 Enseñanza con ayuda de ordenadoren_US
dc.subject5801 Teoría y métodos educativosen_US
dc.subject580101 Medios audiovisualesen_US
dc.subject.otherEEESen_US
dc.subject.otherTICen_US
dc.subject.otherPlanificación docenteen_US
dc.subject.otherTeaching planningen_US
dc.titleEEES, TIC and teaching planning: a practical approach in the Escuela de Ingeniería Informática in the ULPGCen_US
dc.title.alternativeEEES, TIC y planificación docente: un caso práctico en la Escuela de Ingeniería Informática de la ULPGCen_US
dc.typeArticleen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.identifier.doi10.5209/rev_HICS.2014.v19.44983en_US
dc.identifier.scopus84989284836-
dc.identifier.scopus84902689586-
dc.identifier.isi000343239300041-
dc.identifier.urlhttp://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=4741828-
dc.contributor.authorscopusid56211080900-
dc.contributor.authorscopusid6504290364-
dc.identifier.eissn1988-3056-
dc.description.lastpage550en_US
dc.identifier.issue1-
dc.description.firstpage539en_US
dc.relation.volume19en_US
dc.investigacionIngeniería y Arquitecturaen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.contributor.daisngid9646971-
dc.contributor.daisngid4821831-
dc.description.notasThis paper describes how to plan a course in the EEES framework, and how to put it into practice. In this context it is necessary to make a scheduling that includes both attending teaching hours and personal working hours, as well as a way to catch evidences of them, as all of them must contribute to the student’s evaluation. It also presents the results of the three years in which the course has been taught following the proposed planning. In general, the planning of the course has been well received by students who perceived that weekly effort is recognized and not played the course in a final exam. On average, over 88% of the students pass the subject with this planning.en_US
dc.contributor.authordialnetidNo ID-
dc.contributor.authordialnetid3473423-
dc.identifier.dialnet4741828ARTREV-
dc.description.numberofpages12en_US
dc.utils.revisionen_US
dc.contributor.wosstandardWOS:Cuenca Hernandez, C-
dc.contributor.wosstandardWOS:Quintana Dominguez, F-
dc.date.coverdateEnero 2014en_US
dc.identifier.ulpgces
dc.description.sjr0,12
dc.description.sjrqQ3
dc.description.ahciAHCI
dc.description.erihplusERIH PLUS
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCon texto completo-
crisitem.author.deptGIR Modelos Matemáticos-
crisitem.author.deptDepartamento de Informática y Sistemas-
crisitem.author.deptGIR IUCES: Computación inteligente, percepción y big data-
crisitem.author.deptIU de Cibernética, Empresa y Sociedad (IUCES)-
crisitem.author.deptDepartamento de Informática y Sistemas-
crisitem.author.orcid0000-0002-6911-4351-
crisitem.author.orcid0000-0001-8951-5040-
crisitem.author.parentorgDepartamento de Informática y Sistemas-
crisitem.author.parentorgIU de Cibernética, Empresa y Sociedad (IUCES)-
crisitem.author.fullNameCuenca Hernández, Carmelo-
crisitem.author.fullNameQuintana Domínguez, Francisca Candelaria-
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
PDF
Adobe PDF (571,22 kB)
Show simple item record

SCOPUSTM   
Citations

1
checked on Jul 21, 2024

Page view(s)

127
checked on Feb 24, 2024

Download(s)

67
checked on Feb 24, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.