Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/53109
Campo DC Valoridioma
dc.contributor.authorTeresa Caceres-Lorenzo, Maen_US
dc.contributor.otherCaceres Lorenzo, Maria Teresa-
dc.date.accessioned2019-02-04T15:11:30Z-
dc.date.available2019-02-04T15:11:30Z-
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.issn0213-2028en_US
dc.description.abstract© John Benjamins Publishing Company.The deficiencies in metalinguistic reflection of the Spanish language (L1) in the first degree course for Modern Languages is the origin of this research. The objective is to find the variable that has a greater influence on the development of metalinguistic reflection as part of the multilingual competence. The European Higher Education Area (EHEA), offered 43 students a classroom workshop production of texts. The selected variables are related to the knowledge of other languages (L1, L2 and L3), intrinsic motivation to participate voluntarily in autonomous work and years of studies in Spanish language. Through the analysis of Pearson correlation index it is concluded that the most influential variable in improving is motivation, followed by knowledge of other languages. This result is useful for future educational activities in Higher Education.en_US
dc.languagespaen_US
dc.publisher0213-2028-
dc.relation.ispartofRevista Espanola de Linguistica Aplicadaen_US
dc.sourceRevista Espanola De Linguistica Aplicada[ISSN 0213-2028],v. 27 (2), p. 275-296en_US
dc.subject.otherWritten Corrective Feedbacken_US
dc.subject.otherStrategic Competenceen_US
dc.subject.otherForeign-Languageen_US
dc.subject.otherLearnersen_US
dc.subject.otherProficiencyen_US
dc.subject.otherKnowledgeen_US
dc.subject.otherImpliciten_US
dc.subject.otherGrammaren_US
dc.subject.otherFrenchen_US
dc.subject.other2Nden_US
dc.titleVariables en el desarrollo de la reflexión metalingüística (L1) de alumnos plurilingües en el primer año universitarioen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/Articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.1075/resla.27.2.02cacen_US
dc.identifier.scopus85047860211-
dc.identifier.isi000349788500002-
dcterms.isPartOfRevista Espanola De Linguistica Aplicada-
dcterms.sourceRevista Espanola De Linguistica Aplicada[ISSN 0213-2028],v. 27 (2), p. 275-296-
dc.contributor.authorscopusid57202361429-
dc.description.lastpage296en_US
dc.identifier.issue2-
dc.description.firstpage275en_US
dc.relation.volume27en_US
dc.investigacionArtes y Humanidadesen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.identifier.wosWOS:000349788500002-
dc.contributor.daisngid12191408-
dc.contributor.daisngid2797099-
dc.identifier.investigatorRIDE-7840-2010-
dc.utils.revisionen_US
dc.contributor.wosstandardWOS:Caceres-Lorenzo, MT-
dc.date.coverdateEnero 2014en_US
dc.identifier.ulpgcen_US
dc.contributor.buulpgcBU-HUMen_US
dc.description.sjr0,1-
dc.description.jcr0,018-
dc.description.sjrqQ4-
dc.description.jcrqQ4-
dc.description.ahciAHCI-
dc.description.ssciSSCI-
dc.description.erihplusERIH PLUS-
item.grantfulltextnone-
item.fulltextSin texto completo-
crisitem.author.deptGIR IATEXT: División de Estudios de Corpus y Lingüística Aplicada-
crisitem.author.deptIU de Análisis y Aplicaciones Textuales-
crisitem.author.deptDepartamento de Filología Hispánica Clásica y de Estudios Árabes y Orientales-
crisitem.author.orcid0000-0002-1683-9025-
crisitem.author.parentorgIU de Análisis y Aplicaciones Textuales-
crisitem.author.fullNameCáceres Lorenzo, M. Teresa-
Colección:Artículos
Vista resumida

Google ScholarTM

Verifica

Altmetric


Comparte



Exporta metadatos



Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.