Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/52867
Campo DC Valoridioma
dc.contributor.authorNunez, Juan Luis
dc.contributor.authorMartin-Albo, Jose
dc.contributor.authorNavarro, Jose Gregorio
dc.contributor.otherNunez, Juan L
dc.contributor.otherMartin-Albo, Jose
dc.date.accessioned2019-02-04T14:06:50Z-
dc.date.available2019-02-04T14:06:50Z-
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn1132-239X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/52867-
dc.description.abstractThis study aimed to analyse the psychometric properties of the Spanish version of the Echelle de Motivation dans les Sports (EMS). The sample was made up of 496 athletes: 314 men and 182 women. The confirmatory factorial analysis confirmed the scale's seven-factor structure with method effects; the construct validity was supported by the correlations among the subscales. Furthermore, the results showed satisfactory levels of internal consistency and significant differences between genders were obtained in the end. These results support the use of the Spanish version of the SMS in assessing motivation within the context of sport.
dc.publisher1132-239X
dc.relation.ispartofRevista de Psicologia del Deporte
dc.sourceRevista De Psicologia Del Deporte[ISSN 1132-239X],v. 16 (2), p. 211-223
dc.subject.otherExtrinsic Motivation
dc.subject.otherIntrinsic Motivation
dc.subject.otherSelf-Determination
dc.subject.otherValidation
dc.subject.otherModel
dc.titlePsychometric properties of the Spanish version of the sport motivation scale
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/Article
dc.typeArticle
dc.identifier.isi000254013700006
dcterms.isPartOfRevista De Psicologia Del Deporte
dcterms.sourceRevista De Psicologia Del Deporte[ISSN 1132-239X],v. 16 (2), p. 211-223
dc.description.lastpage223
dc.identifier.issue2
dc.description.firstpage211
dc.relation.volume16
dc.type2Artículo
dc.identifier.wosWOS:000254013700006
dc.contributor.daisngid996936
dc.contributor.daisngid1683150
dc.contributor.daisngid3390702
dc.identifier.investigatorRIDB-4513-2010
dc.identifier.investigatorRIDC-8932-2011
dc.contributor.wosstandardWOS:Nunez, JL
dc.contributor.wosstandardWOS:Martin-Albo, J
dc.contributor.wosstandardWOS:Navarro, JG
dc.date.coverdate2007
dc.identifier.ulpgces
dc.description.sellofecytSello FECYT
dc.description.ssciSSCI
item.grantfulltextnone-
item.fulltextSin texto completo-
crisitem.author.deptGIR IATEXT: Didáctica, Aprendizaje y Motivación en Contextos Específicos-
crisitem.author.deptIU de Análisis y Aplicaciones Textuales-
crisitem.author.deptDepartamento de Psicología, Sociología y Trabajo Social-
crisitem.author.orcid0000-0002-2400-7843-
crisitem.author.parentorgIU de Análisis y Aplicaciones Textuales-
crisitem.author.fullNameNúñez Alonso, Juan Luis-
Colección:Artículos
Vista resumida

Google ScholarTM

Verifica


Comparte



Exporta metadatos



Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.