Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/48321
Campo DC Valoridioma
dc.contributor.authorMedina Muñoz, Rita Doloresen_US
dc.contributor.authorMedina Muñoz, Diego Ramónen_US
dc.contributor.authorGarcía Falcón, Juan Manuelen_US
dc.date.accessioned2018-11-23T20:43:01Z-
dc.date.available2018-11-23T20:43:01Z-
dc.date.issued2003en_US
dc.identifier.issn0261-5177en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/48321-
dc.description.abstractAccomodation companies offer a product of strategic interest to tour operators insofar as it determines to a great extent the cost of a package vacation, while it also significantly influences the degree of satisfaction of the tourists who purchase such packages. That, together with the increasingly competitive rivalry among European tour operators, suggests how important it is for the tour operators to exercise some control over the accomodation companies with which they deal. This study describes the control that German and British tour operators exercise over the accomodation companies with whom they do business and the characteristics of the two types of companies that influence that control.en_US
dc.languageengen_US
dc.publisher0261-5177
dc.relation.ispartofTourism Managementen_US
dc.sourceTourism Management[ISSN 0261-5177],v. 24, p. 135-147en_US
dc.subject531290 Economía sectorial: turismoen_US
dc.subject.otherEmpresas turísticasen_US
dc.subject.otherTuroperadoresen_US
dc.subject.otherGran Canariaen_US
dc.titleUnderstanding European tour operators' control on accommodation companies: an empirical evidenceen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/Articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.1016/S0261-5177(02)00062-6
dc.identifier.scopus0037388536-
dc.identifier.isi000181730700002
dc.contributor.authorscopusid6506869526-
dc.contributor.authorscopusid6603333545-
dc.contributor.authorscopusid6508006417-
dc.description.lastpage147-
dc.description.firstpage135-
dc.relation.volume24-
dc.investigacionCiencias Sociales y Jurídicasen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.contributor.daisngid3538162
dc.contributor.daisngid3312042
dc.contributor.daisngid6300177
dc.utils.revisionen_US
dc.contributor.wosstandardWOS:Medina-Munoz, RD
dc.contributor.wosstandardWOS:Medina-Munoz, DR
dc.contributor.wosstandardWOS:Garcia-Falcon, JM
dc.date.coverdateAbril 2003
dc.identifier.ulpgces
dc.description.jcr0,518
dc.description.jcrqQ3
dc.description.ssciSSCI
dc.description.erihplusERIH PLUS
item.grantfulltextnone-
item.fulltextSin texto completo-
crisitem.author.deptGIR IUCES: Centro de Innovación para la Empresa, el Turismo, la Internacionalización y la Sostenibilidad-
crisitem.author.deptIU de Cibernética, Empresa y Sociedad (IUCES)-
crisitem.author.deptGIR IUCES: Centro de Innovación para la Empresa, el Turismo, la Internacionalización y la Sostenibilidad-
crisitem.author.deptIU de Cibernética, Empresa y Sociedad (IUCES)-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.deptGIR Organización y dirección de empresas (Management)-
crisitem.author.orcid0000-0002-0370-2353-
crisitem.author.parentorgIU de Cibernética, Empresa y Sociedad (IUCES)-
crisitem.author.parentorgIU de Cibernética, Empresa y Sociedad (IUCES)-
crisitem.author.parentorgDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.fullNameMedina Muñoz,Rita Dolores-
crisitem.author.fullNameMedina Muñoz, Diego Ramón-
crisitem.author.fullNameGarcía Falcón,Juan Manuel-
Colección:Artículos
Vista resumida

Google ScholarTM

Verifica

Altmetric


Comparte



Exporta metadatos



Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.