Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/48083
Campo DC Valoridioma
dc.contributor.authorSocorro Quevedo, María del Pilaren_US
dc.contributor.authorBetancor Cruz, Ofelia Maríaen_US
dc.date.accessioned2018-11-23T18:49:00Z-
dc.date.available2018-11-23T18:49:00Z-
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.issn0965-8564en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/48083-
dc.description.abstractAir transport provides essential services in modern economies, though it produces significant negative external effects on the environment. Air quality, greenhouse gas emissions and noise are the main issues. The current environmental regulatory practice in air transport usually devises policy interventions for each externality in isolation disregarding their impact on the schedule delay, which in turn affects the consumers' generalized price and social welfare. In this paper we develop a theoretical model that shows that such an approach is inadequate, and may lead to the choice of wrong environmental policies.en_US
dc.languageengen_US
dc.publisher0965-8564
dc.relation.ispartofTransportation Research Part A: Policy and Practiceen_US
dc.sourceTransportation Research Part A: Policy and Practice[ISSN 0965-8564],v. 45, p. 850-860en_US
dc.subject531212 Transportes y comunicacionesen_US
dc.subject.otherTransportes aéreosen_US
dc.subject.otherPolítica medioambientalen_US
dc.titleOptimality of environmental policies in air transport markets and changes in the schedule delay: a theoretical approachen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/Articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.conference19th International Symposium on Transportation and Traffic Theory (ISTTT)
dc.identifier.doi10.1016/j.tra.2011.04.018
dc.identifier.scopus80051701866-
dc.identifier.isi000294879300002
dc.contributor.authorscopusid16314283500-
dc.contributor.authorscopusid6506267068-
dc.description.lastpage860-
dc.description.firstpage850-
dc.relation.volume45-
dc.investigacionCiencias Sociales y Jurídicasen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.contributor.daisngid2613502
dc.contributor.daisngid3352919
dc.utils.revisionen_US
dc.contributor.wosstandardWOS:Socorro, MP
dc.contributor.wosstandardWOS:Betancor, O
dc.date.coverdateNoviembre 2011
dc.identifier.conferenceidevents120767
dc.identifier.ulpgces
dc.description.sjr1,87
dc.description.jcr2,354
dc.description.sjrqQ1
dc.description.jcrqQ1
dc.description.scieSCIE
dc.description.ssciSSCI
item.fulltextSin texto completo-
item.grantfulltextnone-
crisitem.event.eventsstartdate18-07-2011-
crisitem.event.eventsenddate20-07-2011-
crisitem.author.deptGIR Economía de las Infraestructuras, el Transporte y el Turismo-
crisitem.author.deptDepartamento de Análisis Económico Aplicado-
crisitem.author.deptGIR Economía de las Infraestructuras, el Transporte y el Turismo-
crisitem.author.orcid0000-0002-9929-7056-
crisitem.author.parentorgDepartamento de Análisis Económico Aplicado-
crisitem.author.parentorgDepartamento de Análisis Económico Aplicado-
crisitem.author.fullNameSocorro Quevedo, María Del Pilar-
crisitem.author.fullNameBetancor Cruz, Ofelia María-
Colección:Artículos
Vista resumida

Citas SCOPUSTM   

2
actualizado el 14-abr-2024

Citas de WEB OF SCIENCETM
Citations

2
actualizado el 25-feb-2024

Visitas

61
actualizado el 13-ene-2024

Google ScholarTM

Verifica

Altmetric


Comparte



Exporta metadatos



Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.