Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/45378
Campo DC Valoridioma
dc.contributor.authorLeón, Jaimeen_US
dc.contributor.authorMedina-Garrido, Elenaen_US
dc.contributor.authorOrtega Viera, Miriamen_US
dc.date.accessioned2018-11-22T09:22:23Z-
dc.date.available2018-11-22T09:22:23Z-
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.issn0214-9915en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/45378-
dc.description.abstractBackground: How teachers manage class learning and interact with students affects students' motivation and engagement. However, it could be that the effect of students' representation of teaching quality on the students' motivation varies between classes. Method: Students from 90 classes participated in the study. We used multilevel random structural equation modeling to analyze whether the relationship of the students' perception of teaching quality (as an indicator of the students' mental representation) and students' motivation varies between classes, and if this variability depends on the class assessment of teaching quality (as an indicator of teaching quality). Results: The effect of teachers' structure on the regression slope of student perception of student competence was .127. The effect of teachers' autonomy support on the regression slope of student perception of student autonomy was .066. Conclusions: With this study we contribute a more detailed description of the relationship between teaching quality, competence and autonomy.en_US
dc.description.abstractAntecedentes: la calidad didáctica de los profesores de Secundaria afecta a la motivación e implicación de sus estudiantes. Sin embargo, podría ser que la relación entre la motivación y la representación mental que crea el alumnado de la calidad didáctica de su profesor varíe entre las clases. Método: estudiantes de 90 clases de Secundaria participaron en el estudio. Se utilizó un modelo multinivel de ecuaciones estructurales. Resultados: el efecto del estilo didáctico sobre la pendiente de regresión de la percepción de la estructuración del aula sobre la competencia fue .127. Mientras que sobre la pendiente de la percepción del apoyo a la autonomía sobre la propia autonomía fue .066. Conclusiones: con este estudio contribuimos a describir con más detalle la relación que existe entre la calidad didáctica, la autonomía y la competencia de los estudiantes.en_US
dc.languageengen_US
dc.relation.ispartofPsicothemaen_US
dc.sourcePsicothema [ISSN 0214-9915], v. 30 (2), p. 218-223, (2018)en_US
dc.subject32 Ciencias médicasen_US
dc.subject58 Pedagogíaen_US
dc.subject6104 Psicopedagogíaen_US
dc.subject.otherTeaching qualityen_US
dc.subject.otherHigh schoolen_US
dc.subject.otherSecondary educationen_US
dc.subject.otherCompetenceen_US
dc.subject.otherAutonomyen_US
dc.subject.otherCalidad didácticaen_US
dc.subject.otherInstitutosen_US
dc.subject.otherEducación secundariaen_US
dc.subject.otherAutonomíaen_US
dc.subject.otherCompetenciaen_US
dc.titleTeaching quality: high school students' autonomy and competenceen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.7334/psicothema2017.23en_US
dc.identifier.scopus85045768967-
dc.identifier.isi000430512000012-
dc.contributor.authorscopusid36186942700-
dc.contributor.authorscopusid57194641347-
dc.contributor.authorscopusid57201681780-
dc.description.lastpage223en_US
dc.identifier.issue2-
dc.description.firstpage218en_US
dc.relation.volume30en_US
dc.investigacionArtes y Humanidadesen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.description.numberofpages6en_US
dc.utils.revisionen_US
dc.identifier.ulpgcen_US
dc.contributor.buulpgcBU-MEDen_US
dc.description.sjr0,641
dc.description.jcr1,551
dc.description.sjrqQ2
dc.description.jcrqQ2
dc.description.ssciSSCI
dc.description.erihplusERIH PLUS
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCon texto completo-
crisitem.author.deptGIR Didáctica, Aprendizaje y Motivación en Contextos Específicos-
crisitem.author.deptDepartamento de Educación-
crisitem.author.orcid0000-0002-9587-4047-
crisitem.author.parentorgDepartamento de Educación-
crisitem.author.fullNameLeón González-Vélez, Jaime José-
Colección:Artículos
miniatura
pdf
Adobe PDF (307,4 kB)
Vista resumida

Citas SCOPUSTM   

20
actualizado el 24-mar-2024

Citas de WEB OF SCIENCETM
Citations

15
actualizado el 25-feb-2024

Visitas

264
actualizado el 24-feb-2024

Descargas

307
actualizado el 24-feb-2024

Google ScholarTM

Verifica

Altmetric


Comparte



Exporta metadatos



Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.