Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/43324
Campo DC Valoridioma
dc.contributor.authorCabrera Suárez, María Katiuskaen_US
dc.contributor.authorDéniz Déniz, María de la Cruzen_US
dc.contributor.authorMartín Santana, Josefa Deliaen_US
dc.date.accessioned2018-11-21T14:17:05Z-
dc.date.available2018-11-21T14:17:05Z-
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.issn1877-8585en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/43324-
dc.description.abstractThe basic premise of this article is that the social capital elements of familiness give family firms greater potential for developing a market orientation through three basic elements: the adoption of a stewardship orientation, the development of specific capacities for knowledge management, and the development of a family based brand identity. The literature on market orientation, resource-based view, stakeholder theory and family firms is used to develop a model of market orientation in family firms. The model incorporates the specific features of familiness that influence the cultural and behavioral foundations of market orientation and mediate the relationship between these foundations and the results for the organization.en_US
dc.languageengen_US
dc.publisher1877-8585
dc.relation.ispartofJournal of Family Business Strategyen_US
dc.sourceJournal of Family Business Strategy[ISSN 1877-8585],v. 2, p. 34-42en_US
dc.subject5311 Organización y dirección de empresasen_US
dc.subject.otherEmpresas familiaresen_US
dc.subject.otherMercadoen_US
dc.titleFamiliness and market orientation: a stakeholder approachen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/Articlees
dc.typeArticlees
dc.identifier.doi10.1016/j.jfbs.2011.01.001
dc.identifier.scopus79951550115-
dc.contributor.authorscopusid36833474500-
dc.contributor.authorscopusid8343347200-
dc.contributor.authorscopusid7801535565
dc.contributor.authorscopusid20434158000-
dc.description.lastpage42-
dc.description.firstpage34-
dc.relation.volume2-
dc.investigacionCiencias Sociales y Jurídicasen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.date.coverdateMarzo 2011
dc.identifier.ulpgces
dc.description.sjr0,401
dc.description.sjrqQ1
dc.description.ssciSSCI
dc.description.erihplusERIH PLUS
item.grantfulltextnone-
item.fulltextSin texto completo-
crisitem.author.deptGIR IUCES: Dirección de Marketing, RSC y empresa familiar-
crisitem.author.deptIU de Cibernética, Empresa y Sociedad (IUCES)-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.deptGIR IUCES: Dirección de Marketing, RSC y empresa familiar-
crisitem.author.deptIU de Cibernética, Empresa y Sociedad (IUCES)-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.deptGIR IUCES: Dirección de Marketing, RSC y empresa familiar-
crisitem.author.deptIU de Cibernética, Empresa y Sociedad (IUCES)-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.orcid0000-0002-7761-7696-
crisitem.author.orcid0000-0001-6952-1689-
crisitem.author.orcid0000-0002-7078-0271-
crisitem.author.parentorgIU de Cibernética, Empresa y Sociedad (IUCES)-
crisitem.author.parentorgIU de Cibernética, Empresa y Sociedad (IUCES)-
crisitem.author.parentorgIU de Cibernética, Empresa y Sociedad (IUCES)-
crisitem.author.fullNameCabrera Suárez, María Katiuska-
crisitem.author.fullNameDéniz Déniz, María De La Cruz-
crisitem.author.fullNameMartín Santana, Josefa Delia-
Colección:Artículos
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actualizado el 30-sep-2023

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