Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/43319
Campo DC Valoridioma
dc.contributor.authorBeerli Palacio, María Asunciónen_US
dc.contributor.authorMartín Santana, Josefa Deliaen_US
dc.contributor.authorDíaz Meneses, Gonzaloen_US
dc.contributor.authorFernández Monroy, Margaritaen_US
dc.contributor.authorGalván Sánchez, Inmaculadaen_US
dc.date.accessioned2018-11-21T14:14:57Z-
dc.date.available2018-11-21T14:14:57Z-
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.issn1865-1984en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/43319-
dc.description.abstractThis research work sets out the objective of developing and estimating a comprehensive street binge drinking model to represent the Spanish youth alcohol adoption process called "botellón". This multivariable model points out the importance of values, moreover it measures how influence values over attitudes, beliefs and emotions. The obtained results point out not only the antecedent role played by values but also the causal effect played by attitudes and contact reference group on beliefs, plus emotions on street binge drinking consumption behaviours. In addition, it is analysed how gender is an important moderating variable in this model. Finally, some practical implications are drawn regarding responsibility and hedonism values, moreover some beliefs about normality, health and social disapproval.en_US
dc.languageengen_US
dc.publisher1865-1984
dc.relation.ispartofInternational Review on Public and Nonprofit Marketingen_US
dc.sourceInternational Review on Public and Nonprofit Marketing[ISSN 1865-1984],v. 9, p. 181-197en_US
dc.subject6309 Grupos socialesen_US
dc.subject.otherJóvenesen_US
dc.subject.otherBotellónen_US
dc.titleA model of attitudes, beliefs, emotions and values to explain the Spanish youth street binge drinking phenomenaen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/Articlees
dc.typeArticlees
dc.identifier.doi10.1007/s12208-012-0088-y
dc.identifier.scopus84866739981-
dc.contributor.authorscopusid56035879200-
dc.contributor.authorscopusid9132741700
dc.contributor.authorscopusid20434158000-
dc.contributor.authorscopusid35723747600-
dc.contributor.authorscopusid57201119600-
dc.contributor.authorscopusid27267654200-
dc.description.lastpage197-
dc.description.firstpage181-
dc.relation.volume9-
dc.investigacionCiencias Sociales y Jurídicasen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.date.coverdateNoviembre 2012
dc.identifier.ulpgces
dc.description.sjr0,228
dc.description.sjrqQ3
item.fulltextSin texto completo-
item.grantfulltextnone-
crisitem.author.deptGIR IUCES: Dirección de Marketing, RSC y empresa familiar-
crisitem.author.deptIU de Cibernética, Empresa y Sociedad (IUCES)-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.deptGIR IUCES: Dirección de Marketing, RSC y empresa familiar-
crisitem.author.deptIU de Cibernética, Empresa y Sociedad (IUCES)-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.deptGIR IUCES: Dirección de Marketing, RSC y empresa familiar-
crisitem.author.deptIU de Cibernética, Empresa y Sociedad (IUCES)-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.deptGIR Análisis interdisciplinar de retos sociales-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.deptGIR Análisis interdisciplinar de retos sociales-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.orcid0000-0003-1457-0250-
crisitem.author.orcid0000-0002-1149-2544-
crisitem.author.orcid0000-0002-7078-0271-
crisitem.author.orcid0000-0001-6260-385X-
crisitem.author.orcid0000-0002-4259-4703-
crisitem.author.orcid0000-0001-7540-1675-
crisitem.author.parentorgIU de Cibernética, Empresa y Sociedad (IUCES)-
crisitem.author.parentorgIU de Cibernética, Empresa y Sociedad (IUCES)-
crisitem.author.parentorgIU de Cibernética, Empresa y Sociedad (IUCES)-
crisitem.author.parentorgDepartamento de Métodos Cuantitativos en Economía y Gestión-
crisitem.author.parentorgDepartamento de Métodos Cuantitativos en Economía y Gestión-
crisitem.author.fullNameBeerli Palacio, María Asunción-
crisitem.author.fullNameMartín Santana, Josefa Delia-
crisitem.author.fullNameDíaz Meneses, Gonzalo-
crisitem.author.fullNameFernández Monroy, Margarita-
crisitem.author.fullNameGalván Sánchez, Inmaculada-
Colección:Artículos
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