Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/42643
Campo DC Valoridioma
dc.contributor.authorCabrera Suárez, María Katiuskaen_US
dc.contributor.authorDe Saá-Pérez, Petraen_US
dc.contributor.authorGarcía-Almeida, Desiderioen_US
dc.date.accessioned2018-11-21T10:29:22Z-
dc.date.available2018-11-21T10:29:22Z-
dc.date.issued2001en_US
dc.identifier.issn0894-4865en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/42643-
dc.description.abstractA major challenge facing the family firm is the succession process. One reason for this challenge might involve the successor's ability to acquire the predecessor's key knowledge and skills adequately to maintain and improve the organizational performance of the firm. This paper uses two theoretical approaches from the strategic management field to explore this critical process and analyze how it can be managed effectively: the resource-based theory of the firm and the emergent knowledge-based view. This conceptual framework provides a powerful tool for understanding the nature and transfer of knowledge within the family business, which becomes the basis for developing competitive advantage over nonfamily businesses.en_US
dc.languageengen_US
dc.publisher0894-4865-
dc.relation.ispartofFamily Business Reviewen_US
dc.sourceFamily Business Review[ISSN 0894-4865],v. 14(1), p. 37-48en_US
dc.subject5311 Organización y dirección de empresasen_US
dc.subject.otherEmpresas familiaresen_US
dc.titleThe succession process from a resource- and knowledge-based view of the family firmen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/Articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.1111/j.1741-6248.2001.00037.xen_US
dc.identifier.scopus84996204233-
dc.contributor.authorscopusid6506684102-
dc.contributor.authorscopusid13611423200-
dc.contributor.authorscopusid39161192400-
dc.description.lastpage48en_US
dc.identifier.issue1-
dc.description.firstpage37en_US
dc.relation.volume14en_US
dc.investigacionCiencias Sociales y Jurídicasen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.description.numberofpages12en_US
dc.utils.revisionen_US
dc.date.coverdateEnero 2001en_US
dc.identifier.ulpgcen_US
dc.contributor.buulpgcBU-ECOen_US
dc.description.ssciSSCI
dc.description.erihplusERIH PLUS
item.fulltextSin texto completo-
item.grantfulltextnone-
crisitem.author.deptGIR IUCES: Dirección de Marketing, RSC y empresa familiar-
crisitem.author.deptIU de Cibernética, Empresa y Sociedad (IUCES)-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.deptGIR IDeTIC: División de Organizaciones, personas y conocimiento-
crisitem.author.deptIU para el Desarrollo Tecnológico y la Innovación-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.deptGIR Organización y dirección de empresas (Management)-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.orcid0000-0002-7761-7696-
crisitem.author.orcid0000-0002-3945-5454-
crisitem.author.orcid0000-0002-4737-5913-
crisitem.author.parentorgIU de Cibernética, Empresa y Sociedad (IUCES)-
crisitem.author.parentorgIU para el Desarrollo Tecnológico y la Innovación-
crisitem.author.parentorgDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.fullNameCabrera Suárez, María Katiuska-
crisitem.author.fullNameDe Saa Pérez, Petra-
crisitem.author.fullNameGarcía Almeida, Desiderio Juan-
Colección:Artículos
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