Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/42635
Campo DC Valoridioma
dc.contributor.authorBallesteros Rodríguez, José Luisen_US
dc.contributor.authorDe Saa Pérez, Petraen_US
dc.contributor.authorDomínguez-Falcón, Carmenen_US
dc.date.accessioned2018-11-21T10:27:32Z-
dc.date.available2018-11-21T10:27:32Z-
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.issn0958-5192en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/42635-
dc.description.abstractThis research aims to analyse the influence of organizational culture and human resources management (HRM) practices on the success of training at restaurants. Effective training is especially important for modern restaurants that aim to gain competitive advantage by means of good quality service and performance of their employees. To achieve this objective, an empirical study was conducted on 137 restaurants in the Canary Islands. Results show that organizational culture does not influence the success of the training programmes unless HRM practices that support the training process are implemented. Specifically, the study reveals the full mediating role of HRM practices between a continuous learning culture and effective training.en_US
dc.languageengen_US
dc.publisher0958-5192
dc.relation.ispartofInternational Journal of Human Resource Managementen_US
dc.sourceInternational Journal of Human Resource Management[ISSN 0958-5192],v. 23, p. 3225-3242en_US
dc.subject531104 Organización de recursos humanosen_US
dc.subject.otherRecursos humanosen_US
dc.subject.otherCanariasen_US
dc.subject.otherRestaurantesen_US
dc.titleThe role of organizational culture and HRM on training success: Evidence from the Canarian restaurant industryen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/Articlees
dc.typeArticlees
dc.identifier.doi10.1080/09585192.2011.637071
dc.identifier.scopus84862274772-
dc.identifier.isi000305077800010
dc.contributor.authorscopusid57213668794
dc.contributor.authorscopusid6602266898
dc.contributor.authorscopusid13611423200
dc.contributor.authorscopusid55252845300
dc.description.lastpage3242-
dc.description.firstpage3225-
dc.relation.volume23-
dc.investigacionCiencias Sociales y Jurídicasen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.contributor.daisngid5682639
dc.contributor.daisngid2046169
dc.contributor.daisngid8726421
dc.contributor.wosstandardWOS:Ballesteros-Rodriguez, JL
dc.contributor.wosstandardWOS:De Saa-Perez, P
dc.contributor.wosstandardWOS:Dominguez-Falcon, C
dc.date.coverdateSeptiembre 2012
dc.identifier.ulpgces
dc.description.sjr0,829
dc.description.jcr0,792
dc.description.sjrqQ2
dc.description.jcrqQ3
dc.description.ssciSSCI
dc.description.erihplusERIH PLUS
item.grantfulltextnone-
item.fulltextSin texto completo-
crisitem.author.deptGIR IDeTIC: División de Organizaciones, personas y conocimiento-
crisitem.author.deptIU para el Desarrollo Tecnológico y la Innovación-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.deptGIR IDeTIC: División de Organizaciones, personas y conocimiento-
crisitem.author.deptIU para el Desarrollo Tecnológico y la Innovación-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.deptGIR IUCES: Dirección de Marketing, RSC y empresa familiar-
crisitem.author.deptIU de Cibernética, Empresa y Sociedad (IUCES)-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.orcid0000-0002-3934-2679-
crisitem.author.orcid0000-0002-3945-5454-
crisitem.author.orcid0000-0002-4593-8022-
crisitem.author.parentorgIU para el Desarrollo Tecnológico y la Innovación-
crisitem.author.parentorgIU para el Desarrollo Tecnológico y la Innovación-
crisitem.author.parentorgIU de Cibernética, Empresa y Sociedad (IUCES)-
crisitem.author.fullNameBallesteros Rodríguez, José Luis-
crisitem.author.fullNameDe Saá Pérez, Petra-
crisitem.author.fullNameDomínguez Falcón, María Del Carmen-
Colección:Artículos
Vista resumida

Google ScholarTM

Verifica

Altmetric


Comparte



Exporta metadatos



Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.