Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/42619
Campo DC Valoridioma
dc.contributor.authorRomán, Concepciónen_US
dc.contributor.authorMartín, Juan Carlosen_US
dc.contributor.authorEspino, Raquelen_US
dc.date.accessioned2018-11-21T10:23:15Z-
dc.date.available2018-11-21T10:23:15Z-
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.issn1749-4729en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/42619-
dc.description.abstractIn this paper, we use discrete choice modelling to analyse inter-modal competition in the most important route within The Canary Islands (Spain). We estimate different Nested Logit (NL) models that allow us to know the main factors that determine modal choice among a set of three existing alternatives: plane and two fast ferries. We obtained passengers’ Willingness To Pay (WTP) for improvements in the main level-of-service attributes. Direct demand elasticities for the different competing modes are also derived. The results of our analysis can be used as an interesting policy instrument for operators’ managers and policy makers.en_US
dc.languageengen_US
dc.publisher1749-4729
dc.relation.ispartofWorld Review of Intermodal Transportation Researchen_US
dc.sourceWorld Review of Intermodal Transportation Research[ISSN 1749-4729],v. 1, p. 239-250en_US
dc.subject531212 Transportes y comunicacionesen_US
dc.subject.otherTransporte intermodalen_US
dc.subject.otherCanariasen_US
dc.titleInter-Island modal competition: the case of Gran Canaria-Tenerifeen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.typeArticlees
dc.identifier.doi10.1504/WRITR.2007.016272en_US
dc.identifier.scopus77951281636-
dc.contributor.authorscopusid7102178538
dc.contributor.authorscopusid55727554800
dc.contributor.authorscopusid12808351700
dc.description.lastpage250-
dc.description.firstpage239-
dc.relation.volume1-
dc.investigacionCiencias Sociales y Jurídicasen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.identifier.ulpgces
item.fulltextSin texto completo-
item.grantfulltextnone-
crisitem.author.deptGIR TIDES: Investigación en Turismo y Transporte-
crisitem.author.deptIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.deptDepartamento de Análisis Económico Aplicado-
crisitem.author.deptGIR TIDES: Investigación en Turismo y Transporte-
crisitem.author.deptIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.deptDepartamento de Análisis Económico Aplicado-
crisitem.author.deptGIR TIDES: Investigación en Turismo y Transporte-
crisitem.author.deptIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.deptDepartamento de Análisis Económico Aplicado-
crisitem.author.orcid0000-0002-0591-1298-
crisitem.author.orcid0000-0002-2950-2405-
crisitem.author.orcid0000-0002-4138-5846-
crisitem.author.parentorgIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.parentorgIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.parentorgIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.fullNameRomán García, Concepción-
crisitem.author.fullNameMartín Hernández, Juan Carlos-
crisitem.author.fullNameEspino Espino, Raquel-
Colección:Artículos
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