Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/42570
Campo DC Valoridioma
dc.contributor.authorVerano Tacoronte, Domingoen_US
dc.contributor.authorSuárez Falcón, Heribertoen_US
dc.contributor.authorSosa Cabrera, Silviaen_US
dc.date.accessioned2018-11-21T10:10:11Z-
dc.date.available2018-11-21T10:10:11Z-
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.issn1135-2523en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/42570-
dc.description.abstractThe introduction of telework in organizations has been used as an example of policy to improve urban mobility, through the reduction in the frequency and duration of trips between home and the workplace. However, telework does not seem to be catching on among businesses and workers, so that the intended improvements are not being achieved. Mobility in urban areas could be improved by increased interest of companies and workers to adopt this way of working, but this is necessary to clarify what is teleworking, what forms have and how they can benefit the parties involved, besides indicating weaknesses and how to minimize them. The ultimate purpose of this paper is to analyze the causes of adoption of telework and its promotion by organizations offering recommendations for proper implementation.en_US
dc.languagespaen_US
dc.publisher1135-2523
dc.relation.ispartofInvestigaciones Europeas de Direccion y Economia de la Empresaen_US
dc.sourceInvestigaciones Europeas de Direccion y Economia de la Empresa[ISSN 1135-2523],v. 20, p. 41-46en_US
dc.subject5305 Sistemas económicosen_US
dc.subject.otherTeletrabajoen_US
dc.titleTelework and urban mobility improvementen_US
dc.title.alternativeEl teletrabajo y la mejora de la movilidad en las ciudadesen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/Articlees
dc.typeArticlees
dc.identifier.doi10.1016/j.iedee.2013.03.002
dc.identifier.scopus84894327388-
dc.contributor.authorscopusid11339599500
dc.contributor.authorscopusid56043696000
dc.contributor.authorscopusid8626981800
dc.description.lastpage46-
dc.description.firstpage41-
dc.relation.volume20-
dc.investigacionCiencias Sociales y Jurídicasen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.date.coverdateEnero 2014
dc.identifier.ulpgces
dc.description.sellofecytSello FECYT
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCon texto completo-
crisitem.author.deptGIR TIDES: Emprendimiento, Empresa Digital e Innovación-
crisitem.author.deptIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.deptGIR TIDES: Investigación en Turismo y Transporte-
crisitem.author.deptIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.deptGIR TIDES: Emprendimiento, Empresa Digital e Innovación-
crisitem.author.deptIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.orcid0000-0001-7612-4147-
crisitem.author.orcid0000-0001-5495-9354-
crisitem.author.orcid0000-0002-4993-0730-
crisitem.author.parentorgIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.parentorgIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.parentorgIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.fullNameVerano Tacoronte, Domingo Manuel-
crisitem.author.fullNameSuárez Falcón,Heriberto-
crisitem.author.fullNameSosa Cabrera, Silvia-
Colección:Artículos
miniatura
Adobe PDF (293,65 kB)
Vista resumida

Citas SCOPUSTM   

8
actualizado el 17-nov-2024

Visitas

189
actualizado el 07-sep-2024

Descargas

142
actualizado el 07-sep-2024

Google ScholarTM

Verifica

Altmetric


Comparte



Exporta metadatos



Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.