Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/42152
Campo DC Valoridioma
dc.contributor.authorDavid-Negre, Tatianaen_US
dc.contributor.authorHernández, Juan M.en_US
dc.contributor.authorMoreno-Gil, Sergioen_US
dc.contributor.otherHernandez, Juan-
dc.date.accessioned2018-10-16T13:11:51Z-
dc.date.available2018-10-16T13:11:51Z-
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.issn1054-8408en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/42152-
dc.description.abstractThe aim of this study is to identify spending patterns of tourists in relation to the leisure activities performed throughout their day-by-day stay at the destination. Using the methodology of social network analysis (SNA), a tourists-activities bipartite network was identified following a pattern known as core-periphery. The effect of this structure (including typology, number, and timing of performing the activities) on tourism expenditure is analysed using a multiple regression model, to which were added different sociodemographic variables and other variables related to travel. In order to better understand the portfolio of activities, four examples of networks are studied and visually represented. This study reveals that through SNA between tourists and activities, we can study the behaviour of tourists in a novel way.en_US
dc.languageengen_US
dc.relationTécnicas de Optimización y Modelos en Redes Complejas Para la Toma de Decisiones en Economíaen_US
dc.relationEntendiendo la Relación Entre la Imagen y Las Emociones. Comunicación de Experiencias Turístidas en El Entorno Multimedia.en_US
dc.relation.ispartofJournal of Travel and Tourism Marketingen_US
dc.sourceJournal of Travel and Tourism Marketing [ISSN 1054-8408], v. 35 (7), p. 922-937en_US
dc.subject531290 Economía sectorial: turismoen_US
dc.subject.otherSocial network analysisen_US
dc.subject.otherLeisure activitiesen_US
dc.subject.otherCore–peripheryen_US
dc.subject.otherTourism expenditureen_US
dc.subject.otherPortfolio of activitiesen_US
dc.subject.otherTourist behaviouren_US
dc.subject.otherEgo networken_US
dc.subject.otherGeo-marketingen_US
dc.subject.otherCross-sellingen_US
dc.subject.otherTourist diaryen_US
dc.titleUnderstanding tourists' leisure expenditure at the destination: a social network analysisen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/Articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.1080/10548408.2018.1447533
dc.identifier.scopus85044226438
dc.identifier.isi000441660800008-
dcterms.isPartOfJournal Of Travel & Tourism Marketing-
dcterms.sourceJournal Of Travel & Tourism Marketing[ISSN 1054-8408],v. 35 (7), p. 922-937-
dc.contributor.authorscopusid57201294047
dc.contributor.authorscopusid7403026151
dc.contributor.authorscopusid57190668738
dc.description.lastpage937-
dc.identifier.issue7-
dc.description.firstpage922-
dc.relation.volume35-
dc.investigacionCiencias Sociales y Jurídicasen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.identifier.wosWOS:000441660800008-
dc.contributor.daisngid27717970-
dc.contributor.daisngid1765491-
dc.contributor.daisngid3536733
dc.contributor.daisngid7142701-
dc.identifier.investigatorRIDD-7096-2013-
dc.identifier.externalWOS:000441660800008-
dc.contributor.wosstandardWOS:David-Negre, T
dc.contributor.wosstandardWOS:Hernandez, JM
dc.contributor.wosstandardWOS:Moreno-Gil, S
dc.date.coverdateSeptiembre 2018
dc.identifier.ulpgces
dc.description.sjr1,437
dc.description.jcr2,988
dc.description.sjrqQ1
dc.description.jcrqQ1
dc.description.ssciSSCI
item.grantfulltextnone-
item.fulltextSin texto completo-
crisitem.project.principalinvestigatorSantos Peñate, Dolores Rosa-
crisitem.project.principalinvestigatorMoreno Gil, Sergio-
crisitem.author.deptGIR TIDES: Economía, medioambiente, sostenibilidad y turismo-
crisitem.author.deptIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.deptGIR TIDES: Economía, medioambiente, sostenibilidad y turismo-
crisitem.author.deptIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.deptDepartamento de Métodos Cuantitativos en Economía y Gestión-
crisitem.author.deptGIR TIDES: Economía, medioambiente, sostenibilidad y turismo-
crisitem.author.deptIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.orcid0000-0001-5709-7745-
crisitem.author.orcid0000-0001-6897-5179-
crisitem.author.orcid0000-0001-6905-8073-
crisitem.author.parentorgIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.parentorgIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.parentorgIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.fullNameDavid Negre,Tatiana-
crisitem.author.fullNameHernández Guerra, Juan María-
crisitem.author.fullNameMoreno Gil, Sergio-
Colección:Artículos
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