Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/41799
Title: Students' perspectives on CLIL programme development: A quantitative analysis
Other Titles: Las perspectivas del alumnado sobre el desarrollo de los programas AICLE: Un análisis cuantitativo
Authors: Oxbrow, Gina Louise 
UNESCO Clasification: 5801 Teoría y métodos educativos
58 Pedagogía
Keywords: CLIL
Pedagogy
Survey
Learner perspectives
Learner variables, et al
Issue Date: 2018
Publisher: 1697-7467
Journal: Porta Linguarum 
Abstract: This article presents the outcomes of a large-scale programme evaluation into students' perspectives on CLIL programme development. To this end, questionnaires were administered to 221 students in the Canary Islands (Spain) in order to carry out an in-depth, analysis of where we stand in the process of implementing CLIL. After framing the topic against the backdrop of prior investigations and substantiating the need for a study of this nature, the article expounds on its research design and outlines its main findings in relation to the ten main fields of interest which have been canvassed: L2 use in class, L2 developement discursive functions, competence development, methodology and types of groupings materials and resources, coordination and organization, evaluation, motivation and workload, and overall appraisal of bilingual programs. A detailed diagnosis of where we currently stand in this process of implementation of CLIL pedagogy is provided and within-cohdt comparisons are carried out in terms of a series of identification variables.
Este artículo presenta los resultados de un proyecto de investigación diseñado para evaluar las perspectivas de estudiantes sobre el desarrollo de programas AICLE. Para ello, se han administrado cuestionarios a 221 sujetos en las Islas Canarias (España) para llevar a cabo un análisis detallado sobre la efectividad actual del proceso de implementación de los proyectos AICLE. Después de un breve repaso de las recientes investigaciones pertinentes que apoyará la necesidad de un estudio de esta naturaleza, se describe el diseño de este proyecto de investigación y se detallan los principales hallazgos en relación con las diez áreas de interés que han sido exploradas: las funciones discursivas, de desarrollo de competencias, la metodología y tipos de agrupamiento utilizados en clase, los materiales y recursos empleados, la coordinación y organización de los profesores, la evaluación, la motivación y la carga de trabajo, junto con una evaluación general de los programas bilingües. Se proporciona un diagnóstico detallado sobre el actual funcionamiento del proceso de implementación de una pedagogía AICLE y se lleva a cabo una comparación intra-grupal en función de una serie de variables de identificación.
URI: http://hdl.handle.net/10553/41799
ISSN: 1697-7467
Source: Porta Linguarum [ISSN 1697-7467], n. 29, p. 137-158
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