Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/41765
Campo DC Valoridioma
dc.contributor.authorAlmeida Santana, Armindaen_US
dc.contributor.authorMoreno-Gil, Sergioen_US
dc.date.accessioned2018-08-03T16:52:40Z-
dc.date.available2018-08-03T16:52:40Z-
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.issn0261-5177en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/41765-
dc.description.abstractTourism loyalty is a key topic that has been covered in literature mainly from a very homogenous perspective. This study analyses horizontal loyalty (consumer's loyalty divided among several destinations), and explains the background factors that affect this behaviour (cognitive, affective and overall destination image; information sources; motivations; socio-demographic characteristics; previous behaviour; conative loyalty). The paper also identifies the differences between the explanatory factors of horizontal loyalty and one-single-destination loyalty. Applying a comprehensive analysis with 6964 tourists from 17 European countries in the context of Canary Islands (Spain), the study provides interesting recommendations for destinations with a view to better designing marketing activities and improving their coopetition strategies and competitiveness.en_US
dc.languageengen_US
dc.relation.ispartofTourism Managementen_US
dc.sourceTourism Management[ISSN 0261-5177],v. 65, p. 245-255en_US
dc.subject531290 Economía sectorial: turismoen_US
dc.subject.otherHorizontal loyaltyen_US
dc.subject.otherCoopetitionen_US
dc.subject.otherCompetitivenessen_US
dc.subject.otherSegmentingen_US
dc.subject.otherImageen_US
dc.subject.otherMotivationsen_US
dc.titleUnderstanding tourism loyalty: Horizontal vs. destination loyaltyen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/Articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.1016/j.tourman.2017.10.011
dc.identifier.scopus85033673668-
dc.identifier.isi000418972600022-
dc.contributor.authorscopusid57193764608-
dc.contributor.authorscopusid57190668738-
dc.description.lastpage255-
dc.description.firstpage245-
dc.relation.volume65-
dc.investigacionCiencias Sociales y Jurídicasen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.contributor.daisngid9194672
dc.contributor.daisngid3536733
dc.contributor.wosstandardWOS:Almeida-Santana, A
dc.contributor.wosstandardWOS:Moreno-Gil, S
dc.date.coverdateAbril 2018
dc.identifier.ulpgces
dc.description.sjr2,924
dc.description.jcr6,012
dc.description.sjrqQ1
dc.description.jcrqQ1
dc.description.ssciSSCI
dc.description.erihplusERIH PLUS
item.grantfulltextnone-
item.fulltextSin texto completo-
crisitem.author.deptGIR TIDES: Economía, medioambiente, sostenibilidad y turismo-
crisitem.author.deptIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.deptGIR TIDES: Economía, medioambiente, sostenibilidad y turismo-
crisitem.author.deptIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.orcid0000-0002-8995-3056-
crisitem.author.orcid0000-0001-6905-8073-
crisitem.author.parentorgIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.parentorgIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.fullNameAlmeida Santana, Arminda Del Carmen-
crisitem.author.fullNameMoreno Gil, Sergio-
Colección:Artículos
Vista resumida

Citas SCOPUSTM   

169
actualizado el 17-nov-2024

Citas de WEB OF SCIENCETM
Citations

139
actualizado el 17-nov-2024

Visitas

120
actualizado el 12-oct-2024

Google ScholarTM

Verifica

Altmetric


Comparte



Exporta metadatos



Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.