Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/41498
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLópez Ortiz, Agustín Carlos-
dc.date.accessioned2018-07-09T11:46:03Z-
dc.date.available2018-07-09T11:46:03Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.issn1989 - 7383-
dc.identifier.otherWoS-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/41498-
dc.description.abstractEste estudio tiene como objetivo transmitir a la comunidad científica la trayectoria dramatúrgica del autor canario Orlando Hernández Martín, sus aportaciones al género dramático y la repercusión de su obra en la sociedad de la época. Para ello, se han extraído del archivo personal del dramaturgo para su análisis tanto las piezas representadas en los escenarios como las publicadas y las inéditas. Paralelamente ha sido necesario acudir a la prensa de la época (segunda mitad del siglo XX) para poder fijar con precisión las fechas de los estrenos y la acogida que tuvo cada pieza por parte de la crítica y del público asistente.-
dc.description.abstractThis paper is intended to approach the career of the Canarian playwright, Orlando Hernández Martin, to the scientific community. It also pretends to emphasize his contribution to the dramatic genre and the influence of his work in the society of his time. Thus, pieces of work which have been performed as well as published and unpublished works have been taken from the personal file of the author for their analysis. It has also been necessary to check the press of that time (second half of 20th century) in order to introduce dates when the works were premiered and the acceptance by both the critics and the audience.-
dc.languagespa-
dc.relation.ispartofCastilla. Estudios de Literatura-
dc.sourceCastilla. Estudios de Literatura [ISSN 1989-7383], n. 9, p. 43-68-
dc.subject57 Lingüística-
dc.subject.otherOrlando Hernández Martín-
dc.subject.otherTrayectoria dramatúrgica-
dc.subject.otherCanarias-
dc.subject.otherRecepción de la obra-
dc.subject.otherAportaciones al género-
dc.subject.otherPlaywriting career-
dc.subject.otherCanary Islands-
dc.subject.otherAcceptance by the critics and the audience-
dc.subject.otherAuthor’s contribution to the genre-
dc.titleLa trayectoria dramatúrgica de Orlando Hernández Martín-
dc.title.alternativeOrlando Hernández Martín: His playwriting career-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/Article-
dc.typeArticle-
dc.identifier.doi10.24197/cel.9.2018.43-68-
dc.identifier.scopus85045398327-
dc.identifier.isi000445379800025-
dc.contributor.authorscopusid57201615864-
dc.description.lastpage68-
dc.identifier.issue9-
dc.description.firstpage43-
dc.relation.volume9-
dc.investigacionArtes y Humanidades-
dc.type2Artículo-
dc.contributor.daisngid6652663-
dc.description.numberofpages26-
dc.contributor.wosstandardWOS:Ortiz, ACL-
dc.date.coverdateEnero 2018-
dc.identifier.ulpgces
dc.description.sjr0,104
dc.description.sjrqQ3
dc.description.sellofecytSello FECYT
dc.description.esciESCI
dc.description.fecytqQ1
dc.description.fecytpuntuacion54,57
dc.description.dialnetimpact0,153
dc.description.dialnetqQ1
dc.description.dialnetdD2
dc.description.erihplusERIH PLUS
item.fulltextCon texto completo-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (794,15 kB)
Show simple item record

Page view(s)

92
checked on Jan 27, 2024

Download(s)

95
checked on Jan 27, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.