Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/40336
Title: Preferencias y valoración de los navegantes europeos en Canarias (España)
Other Titles: Exploring preferences and perceptions of the European yachtsmen visiting the Canary Islands (Spain)
Authors: Lam González, Yen Elízabeth 
León González, Carmelo 
León Ledesma, Javier de 
UNESCO Clasification: 531212 Transportes y comunicaciones
531290 Economía sectorial: turismo
Keywords: Nautical tourism
Nautical destination
Yachtsmen
Turismo náutico
Destino náutico, et al
Issue Date: 2017
Project: Red naútica de cooperación en la Macaronesia. Fomento de la internacionalización, la competitividad turística y el crecimiento azul de la Macroregión MAC
Journal: Cuadernos de Turismo 
Abstract: El turismo náutico es un sector estratégico para el desarrollo turístico de España y para la sostenibilidad de sus destinos tradicionales, aun cuando existen pocos estudios en esta área. Para Canarias el sector es prioritario, con una reconocida apuesta pública por la especialización del Archipiélago y su reposicionamiento como destino náutico de excelencia a nivel europeo. El presente artículo, resultado de encuestar a 122 navegantes de nacionalidad europea en tránsito por Canarias entre 2013 y 2014, aborda el estudio de las preferencias y motivaciones de viaje de estos turistas náuticos, y realiza un análisis contrastado de sus percepciones y valoraciones del puerto y el destino náutico. Los resultados obtenidos permiten elaborar una serie de recomendaciones en torno a la oferta náutico-turística, y a las estrategias de gestión y de promoción del destino.
Nautical tourism is a strategic sector for the development of tourism in Spain and the sustainability of its traditional destinations, even though there are few studies on the area. The sector is a priority concern for the Canary Islands, and there is a clear public commitment to specialise and reposition the destination on a European level. The present article has been developed as a result of surveying 122 European yachtsmen on route to the Canary Islands between the years 2013 and 2014. It analyses their travel preferences and motivations and contrasts their evaluations and perceptions of the ports and the destination itself. The results provide the opportunity for developing recommendations for business model designs and for tourism management and promotional strategies
URI: http://hdl.handle.net/10553/40336
ISSN: 1139-7861
DOI: 10.6018/turismo.39.290581
Source: Cuadernos de Turismo [ISSN 1139-7861], v. 39, p. 311-342, (2017)
Appears in Collections:Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (1,9 MB)
Show full item record

WEB OF SCIENCETM
Citations

7
checked on Nov 17, 2024

Page view(s)

119
checked on Apr 27, 2024

Download(s)

85
checked on Apr 27, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.