Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/25401
Título: Higher education in mathematics with interactive media
Autores/as: Steinert, Christian
Kutzner, Tobias
Wälder, Olga
Clasificación UNESCO: 33 Ciencias tecnológicas
530602 Innovación tecnológica
Palabras clave: Interactive media
Education
Mathematics
Higher education
Assesment, et al.
Fecha de publicación: 2017
Conferencia: IV Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en el Ámbito de las TIC y las TAC (InnoEducaTIC 2017) 
Resumen: Interactive media are increasingly used more often than conventional print media at universities. This also causes a change in classical mathematics education. Therefore, interactive learning media, such as online memory games, video assesments and spoken answers are used at Brandenburg University of Technology Cottbus-Senftenberg (BTU). These materials present new requirements for teachers, students as well as technical infrastructure. In this article, the didactic added value is shown. At the same time, error sources and possible solutions are shown.
URI: http://hdl.handle.net/10553/25401
ISBN: 978-84-697-7101-3
Fuente: IV Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en el ámbito de las TIC, en Las Palmas de Gran Canaria, 16-17 de noviembre de 2017 [ISBN 978-84-697-7101-3]
Colección:Actas de congresos
miniatura
Adobe PDF (1,25 MB)
Vista completa

Google ScholarTM

Verifica

Altmetric


Comparte



Exporta metadatos



Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.