Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/249
Campo DC Valoridioma
dc.contributor.authorDíaz Meneses, Gonzaloen_US
dc.contributor.authorPalacio, Asunción Beerlien_US
dc.date.accessioned2009-10-08T02:31:00Z
dc.date.accessioned2018-03-01T13:36:22Z-
dc.date.availablenull
dc.date.available2018-03-01T13:36:22Z-
dc.date.issued2005en_US
dc.identifier.issn0013-9165en_US
dc.identifier.other2068-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/249-
dc.description.abstractThis work centers on the study of consumer recycling roles to examine the sociodemographic and psychographic profile of the distribution of recycling tasks and roles within the household. With this aim in mind, an empirical work was carried out, the results of which suggest that recycling behavior is multidimensional and comprises the undertaking of different roles with different sociodemographic and psychographic causal characteristics. The practical implications of these results can be applied in the implementation of segmentation policies that consider recycling behavior as the product on offer in a discriminate fashion depending on the role to be promoted among the population.en_US
dc.languageengen_US
dc.relation.ispartofEnvironment and behavioren_US
dc.sourceEnvironment and Behavior [ISSN 0013-9165], v. 37, p. 837-860en_US
dc.subject330807 Eliminación de residuosen_US
dc.subject.otherReciclajeen_US
dc.subject.otherRecycling behavioren_US
dc.subject.otherConsumer rolesen_US
dc.subject.otherMotivationen_US
dc.subject.otherAttitudeen_US
dc.titleRecycling behavior: a multidimensional approachen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/Articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.1177/0013916505276742en_US
dc.identifier.scopus27644491275-
dc.identifier.isi000232636000005-
dc.contributor.authorscopusid9132741600-
dc.contributor.authorscopusid55666017900-
dc.contributor.contentdmDirección de marketinges
dc.contributor.contentdmEconomía y dirección de empresases
dc.contributor.contentdmFacultad de Ciencias Económicas y Empresarialeses
dc.identifier.absysnet547064-
dc.identifier.crisid1771;1335
dc.description.lastpage860en_US
dc.description.firstpage837en_US
dc.relation.volume37en_US
dc.investigacionCiencias Sociales y Jurídicasen_US
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.type2Artículoen_US
dc.contributor.daisngid1487958-
dc.contributor.daisngid4513149-
dc.identifier.external1771;1335-
dc.utils.revisionen_US
dc.contributor.wosstandardWOS:Meneses, GD-
dc.contributor.wosstandardWOS:Palacio, AB-
dc.date.coverdateNoviembre 2005en_US
dc.identifier.supplement1771;1335-
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dc.identifier.supplement1771;1335-
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dc.identifier.ulpgcen_US
dc.contributor.buulpgcBU-ECOen_US
dc.description.jcr0,815
dc.description.jcrqQ2
dc.description.ssciSSCI
dc.description.erihplusERIH PLUS
dc.description.averyAVERY
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCon texto completo-
crisitem.author.deptGIR IUCES: Dirección de Marketing, RSC y empresa familiar-
crisitem.author.deptIU de Cibernética, Empresa y Sociedad (IUCES)-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.deptGIR IUCES: Dirección de Marketing, RSC y empresa familiar-
crisitem.author.deptIU de Cibernética, Empresa y Sociedad (IUCES)-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.orcid0000-0001-6260-385X-
crisitem.author.orcid0000-0003-1457-0250-
crisitem.author.orcid0000-0002-1149-2544-
crisitem.author.parentorgIU de Cibernética, Empresa y Sociedad (IUCES)-
crisitem.author.parentorgIU de Cibernética, Empresa y Sociedad (IUCES)-
crisitem.author.fullNameDíaz Meneses, Gonzalo-
crisitem.author.fullNameBeerli Palacio, María Asunción-
Colección:Artículos
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