Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/16630
Campo DC Valoridioma
dc.contributor.authorGómez Déniz, Emilioen_US
dc.contributor.authorDávila-Cárdenes, Nancyen_US
dc.contributor.authorGarcía Artiles, Mª Doloresen_US
dc.date.accessioned2016-04-22T02:30:38Z
dc.date.accessioned2018-02-21T14:34:23Z-
dc.date.available2016-04-22T02:30:38Z
dc.date.available2018-02-21T14:34:23Z-
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/16630-
dc.description.abstractIn the framework of the European Higher Education Area, the assessment has been one of the most important aspects considered. In the Spanish Universities, one of the main differences with regard to the previous system is the incorporation of the continuous assessment to the evaluation process that is understood in several ways depending on the Universities, the courses and the lecturers. Focus on our context, a course of Mathematics of the first academic year in the Faculty of Business Administration at the University of Las Palmas de Gran Canaria (Spain), the continuous assessment has brought the preparation of a large amount of different tests to evaluate the students enrolled in it, therefore the incorporation of new tools and skills in order to make the teaching–learning process easier and more dynamic has become a need mainly in those degrees with a large number of students as the case we consider here. In this work we provide an efficient and effective way to elaborate random multiple-choice examina tion tests (although essay exams are also possible) by using Mathematica package and LATEXin order to make easier to the lectures the preparation of a large number of mid-term tests for a large number of students. es
dc.formatapplication/pdfes
dc.languageengen_US
dc.sourceII Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en al ámbito de las TIC (2015)en_US
dc.subject12 Matemáticases
dc.subject.otherEducación superiores
dc.titleGenerating multiple random exams using mathematica package and LATEXen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjecten_US
dc.typeConferenceObjecten_US
dc.relation.conferenceII Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en el Ámbito de las TIC y las TAC (InnoEducaTIC 2015)en_US
dc.identifier.absysnet719382-
dc.identifier.crisid1449;2452;-
dc.investigacionIngeniería y Arquitecturaes
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.type2Actas de congresosen_US
dc.identifier.supplement1449;2452;--
dc.identifier.ulpgces
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCon texto completo-
crisitem.author.deptGIR TIDES- Técnicas estadísticas bayesianas y de decisión en la economía y empresa-
crisitem.author.deptIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.deptDepartamento de Métodos Cuantitativos en Economía y Gestión-
crisitem.author.deptGIR TIDES- Técnicas estadísticas bayesianas y de decisión en la economía y empresa-
crisitem.author.deptIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.deptDepartamento de Métodos Cuantitativos en Economía y Gestión-
crisitem.author.deptGIR IUIBS: Rendimiento humano, ejercicio físico y salud-
crisitem.author.deptIU de Investigaciones Biomédicas y Sanitarias-
crisitem.author.orcid0000-0002-5072-7908-
crisitem.author.orcid0000-0002-8886-8140-
crisitem.author.parentorgIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.parentorgIU de Turismo y Desarrollo Económico Sostenible-
crisitem.author.parentorgIU de Investigaciones Biomédicas y Sanitarias-
crisitem.author.fullNameGómez Déniz, Emilio-
crisitem.author.fullNameDávila Cárdenes, María Nancy-
crisitem.author.fullNameGelaber Rebato,Miriam-
crisitem.event.eventsstartdate12-11-2015-
crisitem.event.eventsenddate13-11-2015-
Colección:Actas de congresos
miniatura
Adobe PDF (877,07 kB)
Vista resumida

Visitas

43
actualizado el 16-sep-2023

Descargas

501
actualizado el 16-sep-2023

Google ScholarTM

Verifica


Comparte



Exporta metadatos



Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.