Please use this identifier to cite or link to this item: https://accedacris.ulpgc.es/handle/10553/142760
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPérez García, Ámbaren_US
dc.date.accessioned2025-07-16T07:41:09Z-
dc.date.available2025-07-16T07:41:09Z-
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.isbn978-84-124511-6-0en_US
dc.identifier.otherWoS-
dc.identifier.urihttps://accedacris.ulpgc.es/handle/10553/142760-
dc.description.abstractThe aim of this paper is to analyse the evolution of the number of works in which virtual laboratories have been used in the teaching-learning process at university and pre-university level. To this end, a document search was carried out in the Scopus database from 1990 to 2021. The results show an increase in the publication of papers in the last three years, with production practically doubling in 2021 with respect to previous annual publications. The percentage of papers published between 2019 and 2021 on virtual laboratories relative to the total is 24% and 29% in university and pre-university education respectively. Virtual laboratories are on the rise due to their flexibility and adaptability to the speed of learning. Moreover, the needs of distance teaching caused by the COVID-19 pandemic have boosted their use.en_US
dc.description.abstractEl objetivo del presente trabajo es analizar la evolución del número de trabajos en los que se han empleado laboratorios virtuales en el proceso de enseñanza-aprendizaje en el ámbito universitario y preuniversitario. Para ello, se ha realizado una búsqueda documental en la base de datos Scopus desde 1990 hasta 2021. Los resultados muestran un incremento en la publicación de trabajos en los últimos tres años, prácticamente duplicándose la producción en 2021 con respecto a las publicaciones anuales previas. El porcentaje de trabajos publicados entre los años 2019 y 2021 sobre laboratorios virtuales relativo al total es del 24% y el 29% en la enseñanza universitaria y preuniversitaria respectivamente. Los laboratorios virtuales están en auge, por su flexibilidad y adaptación al ritmo de aprendizaje, y las necesidades de la docencia a distancia provocadas por la pandemia del COVID-19 han potenciado su uso.en_US
dc.languagespaen_US
dc.source6Th International Virtual Conference On Educational Research And Innovation, Civinedu 2022, p. 192-196, (2022)en_US
dc.subject5801 Teoría y métodos educativosen_US
dc.subject.otherVirtual Laboratoryen_US
dc.subject.otherRemote Laboratoryen_US
dc.subject.otherHigher Educationen_US
dc.subject.otherInnovative Methodsen_US
dc.subject.otherLiterature Reviewen_US
dc.subject.otherLaboratorio virtualen_US
dc.subject.otherLaboratorio remotoen_US
dc.subject.otherEducación superioren_US
dc.subject.otherMétodos innovadoresen_US
dc.subject.otherRevisión bibliográficaen_US
dc.titleEvolución temporal de los laboratorios virtuales en la enseñanza universitaria y preuniversitariaen_US
dc.title.alternativeTemporal evolution of virtual laboratories in university and pre-university educationen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjecten_US
dc.typeConferenceObjecten_US
dc.relation.conference6th International Virtual Conference on Educational Research and Innovation (CIVINEDU 2022)en_US
dc.identifier.isi001435867900033-
dc.description.lastpage196en_US
dc.description.firstpage192en_US
dc.investigacionArtes y Humanidadesen_US
dc.type2Actas de congresosen_US
dc.contributor.daisngid38037829-
dc.description.numberofpages5en_US
dc.identifier.eisbn978-84-124511-6-0-
dc.utils.revisionen_US
dc.contributor.wosstandardWOS:Pérez-García, A-
dc.date.coverdate2022en_US
dc.identifier.ulpgcen_US
dc.contributor.buulpgcBU-HUMen_US
item.fulltextCon texto completo-
item.grantfulltextopen-
crisitem.event.eventsstartdate28-09-2022-
crisitem.event.eventsenddate29-09-2022-
crisitem.author.deptGIR IUMA: Diseño de Sistemas Electrónicos Integrados para el procesamiento de datos-
crisitem.author.deptIU de Microelectrónica Aplicada-
crisitem.author.orcid0000-0002-2943-6348-
crisitem.author.parentorgIU de Microelectrónica Aplicada-
crisitem.author.fullNamePérez García, Ámbar-
Appears in Collections:Actas de congresos
Adobe PDF (281,72 kB)
Show simple item record

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.