Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/130924
Campo DC Valoridioma
dc.contributor.authorDorta Afonso, Danielen_US
dc.contributor.authorBenítez Núñez, Claudiaen_US
dc.contributor.authorDe Saa Pérez, Petraen_US
dc.date.accessioned2024-06-18T08:01:46Z-
dc.date.available2024-06-18T08:01:46Z-
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.isbn978-981-97-2468-0en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/130924-
dc.description.abstractThis chapter presents the results of a teaching intervention based on active learning and teamwork for enhancing students’ development of managerial skills. A quantitative and qualitative research design was followed to explore students’ opinions and outcomes. Results of the quantitative study show that students’ learning styles don’t affect the success of the intervention in terms of satisfaction with the methodology applied and the development of managerial skills. Besides, satisfaction with the teaching tools applied predicted satisfaction with the overall method and the development of managerial skills. Finally, the satisfaction with the methodology was a determinant of the managerial skills development. The findings of the qualitative analysis also revealed that teamwork, innovation, learning by doing, and skills development were the most important positive aspects of the teaching intervention. However, students highlighted teamwork challenges and workload as the main negative aspects.en_US
dc.languagespaen_US
dc.publisherSpringeren_US
dc.relationIdentificación de estilos de aprendizaje y su relación con los resultados de aprendizaje, motivación y satisfacción del alumno con metodologías activas (PIE2022)en_US
dc.sourceInnovation and technologies for the digital transformation of education / García-Peñalvo, F.J., Sein-Echaluce, M.L., Fidalgo-Blanco, Á. (eds) Latin American Perspectiveen_US
dc.subject531104 Organización de recursos humanosen_US
dc.subject.otherAprendizajeen_US
dc.subject.otherTrabajo en equipoen_US
dc.titleActive learning and teamwork: a winning combination for management skills developmenten_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookParten_US
dc.typeBookParten_US
dc.identifier.doi10.1007/978-981-97-2468-0_20en_US
dc.investigacionCiencias Sociales y Jurídicasen_US
dc.type2Capítulo de libroen_US
dc.utils.revisionen_US
dc.identifier.ulpgcen_US
dc.identifier.ulpgcen_US
dc.identifier.ulpgcen_US
dc.identifier.ulpgcen_US
dc.contributor.buulpgcBU-ECOen_US
dc.contributor.buulpgcBU-ECOen_US
dc.contributor.buulpgcBU-ECOen_US
dc.contributor.buulpgcBU-ECOen_US
dc.description.spiqQ1
item.fulltextSin texto completo-
item.grantfulltextnone-
crisitem.author.deptGIR IDeTIC: División de Organizaciones, personas y conocimiento-
crisitem.author.deptIU para el Desarrollo Tecnológico y la Innovación-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.deptGIR IDeTIC: División de Organizaciones, personas y conocimiento-
crisitem.author.deptIU para el Desarrollo Tecnológico y la Innovación-
crisitem.author.deptGIR IDeTIC: División de Organizaciones, personas y conocimiento-
crisitem.author.deptIU para el Desarrollo Tecnológico y la Innovación-
crisitem.author.deptDepartamento de Economía y Dirección de Empresas-
crisitem.author.orcid0000-0002-9955-1202-
crisitem.author.orcid0000-0001-9144-5299-
crisitem.author.orcid0000-0002-3945-5454-
crisitem.author.parentorgIU para el Desarrollo Tecnológico y la Innovación-
crisitem.author.parentorgIU para el Desarrollo Tecnológico y la Innovación-
crisitem.author.parentorgIU para el Desarrollo Tecnológico y la Innovación-
crisitem.author.fullNameDorta Afonso, Daniel-
crisitem.author.fullNameBenítez Núñez, Claudia-
crisitem.author.fullNameDe Saá Pérez, Petra-
Colección:Capítulo de libro
Vista resumida

Google ScholarTM

Verifica

Altmetric


Comparte



Exporta metadatos



Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.