Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/129016
Campo DC Valoridioma
dc.contributor.authorFernández-Paradas, Antonio Rafaelen_US
dc.contributor.authorMoyano Jiménez, Florentinoen_US
dc.contributor.authorRodríguez-Martín, Nuriaen_US
dc.date.accessioned2024-02-20T19:40:25Z-
dc.date.available2024-02-20T19:40:25Z-
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.issn2341-1112en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/129016-
dc.description.abstractThis article explores the competition between gas and electricity companies in Spain and France from 1890 to 1918 for consumer market dominance, examining the various advertising and commercial strategies employed by companies in both sectors. In addition to assessing the development and evolution of the production and consumption of these two forms of energy in each country, the study analyzes a representative sample of promotional materials (posters, print advertisements, brochures, catalogues, etc.) that marketed a range of appliances and consumer goods powered by either gas or electricity.en_US
dc.languagespaen_US
dc.relationEl gas en la Europa Latina: una perspectiva comparativa y global (1818-1945)» PID2020-112844GB-I00en_US
dc.relation.ispartofVegueta: Anuario de la Facultad de Geografía e Historiaen_US
dc.sourceVegueta: Anuario de la Facultad de Geografía e Historia [ISSN 1133-598X, eISSN 2341-1112], v.24, nº 1, p. 97-128, (Enero 2024)en_US
dc.subject5401 Geografía económicaen_US
dc.subject5402 Geografía históricaen_US
dc.subject531101 Publicidaden_US
dc.subject.otherGasen_US
dc.subject.otherElectricidaden_US
dc.subject.otherProduciónen_US
dc.subject.otherConsumoen_US
dc.subject.otherPublicidaden_US
dc.subject.otherSiglo XIX y XXen_US
dc.subject.otherFranciaen_US
dc.subject.otherEspañaen_US
dc.titleLas estrategias publicitarias y comerciales de las empresas de gas y electricidad en Francia y España (1890-1918)en_US
dc.title.alternativeAdvertising and Commercial Strategies of Gas and Electricity Companies in France and Spain (1890–1918)en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.51349/veg.2024.1.05en_US
dc.identifier.isiWOS:001157108400001-
dc.description.lastpage128en_US
dc.identifier.issue1-
dc.description.firstpage97en_US
dc.relation.volume24en_US
dc.investigacionArtes y Humanidadesen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.description.numberofpages32en_US
dc.utils.revisionen_US
dc.date.coverdateEnero 2024en_US
dc.identifier.ulpgcen_US
dc.contributor.buulpgcBU-HUMen_US
dc.description.sjr0,144
dc.description.sjrqQ2
dc.description.esciESCI
dc.description.miaricds10,0
dc.description.erihplusERIH PLUS
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCon texto completo-
Colección:Artículos
Adobe PDF (4,7 MB)
Vista resumida

Google ScholarTM

Verifica

Altmetric


Comparte



Exporta metadatos



Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.