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http://hdl.handle.net/10553/128206
Campo DC | Valor | idioma |
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dc.contributor.author | García Galindo, Carmen | - |
dc.contributor.author | Jiménez González, Juan Luis | - |
dc.contributor.author | Perdiguero, Jordi | - |
dc.date.accessioned | 2024-01-03T09:35:09Z | - |
dc.date.available | 2024-01-03T09:35:09Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.issn | 0718-5286 | - |
dc.identifier.other | Scopus | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10553/128206 | - |
dc.description.abstract | The Balearic Islands (Spain) passed a regional law in 2019 banning the regis-tration of diesel and petrol vehicles from 1 January 2025 and 1 January 2035, respectively. This law was heavily criticised before and during its implemen-tation and was finally abolished after six months. This paper analyses the ef-fect of this law on the registrations of both types of vehicles, as well as the registration of non-polluting vehicles. Both the synthetic control method and the difference-in-difference estimator show that the ban had no impact on any type of vehicle, not even on those that are non-polluting. Although the Balearic Islands’ regional government sought to pioneer implementation of this policy, the incorrect specification of the law, the uncertainty surrounding its approval and its short-term effects and may have reduced its effectiveness. | - |
dc.description.abstract | El Gobierno de las Islas Baleares (España) aprobó una Ley regional en 2019 por que la impedía las matriculaciones de vehículos diésel y de gasolina des-de el 01 de enero de 2025 y 2035, respectivamente. Esta Ley fue duramente criticada antes y durante su implementación y, finalmente, abolida tras seis meses de vigencia. Este artículo analiza los efectos de esta Ley en las matri-culaciones de ambos tipos de vehículos, así como de otros menos contaminan-tes. Tanto el método de control sintético como el de diferencia-en-diferencias muestran que la prohibición no tuvo impacto en las ventas de ningún tipo de vehículo. Aunque el gobierno regional de las Islas Baleares intentó ser pionero en la aplicación de esta política, la incorrecta especificación de la Ley, la in-certidumbre que rodeó su aprobación y sus efectos a corto plazo pueden haber reducido su eficacia. | - |
dc.language | eng | - |
dc.relation.ispartof | Estudios de Economía | - |
dc.source | Estudios de Economíaa [ISSN 0304-2758. eISSN 0718-5286], v. 50, n. 2, p. 263-285 (Diciembre 2023) | - |
dc.subject | 530407 Producción | - |
dc.subject | 531212 Transportes y comunicaciones | - |
dc.subject.other | Combustion vehicles | - |
dc.subject.other | Climate change | - |
dc.subject.other | Synthetic control method | - |
dc.subject.other | Vehículos de combustión | - |
dc.subject.other | Cambio climático | - |
dc.subject.other | Método de control sintético | - |
dc.title | Much ado about nothing: A failed case for banning combustion vehicles. | - |
dc.title.alternative | Mucho ruido y pocas nueces: el fallido caso de la prohibición de los vehículos de combustión | - |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | - |
dc.type | Article | - |
dc.identifier.scopus | 85182207567 | - |
dc.identifier.isi | 001131769700001 | - |
dc.contributor.orcid | NO DATA | - |
dc.contributor.orcid | NO DATA | - |
dc.contributor.orcid | NO DATA | - |
dc.contributor.authorscopusid | 57212429766 | - |
dc.contributor.authorscopusid | 25646212100 | - |
dc.contributor.authorscopusid | 35093189800 | - |
dc.identifier.eissn | 0718-5286 | - |
dc.description.lastpage | 285 | - |
dc.identifier.issue | 2 | - |
dc.description.firstpage | 263 | - |
dc.relation.volume | 50 | - |
dc.investigacion | Ciencias Sociales y Jurídicas | - |
dc.type2 | Artículo | - |
dc.contributor.daisngid | 50092402 | - |
dc.contributor.daisngid | 14766016 | - |
dc.contributor.daisngid | 14985406 | - |
dc.description.numberofpages | 12 | - |
dc.utils.revision | Sí | - |
dc.contributor.wosstandard | WOS:García, C | - |
dc.contributor.wosstandard | WOS:Jiménez, JL | - |
dc.contributor.wosstandard | WOS:Perdiguero, J | - |
dc.date.coverdate | Diciembre 2023 | - |
dc.identifier.ulpgc | Sí | - |
dc.contributor.buulpgc | BU-ECO | - |
dc.description.sjr | 0,22 | - |
dc.description.jcr | 0,6 | - |
dc.description.sjrq | Q4 | - |
dc.description.jcrq | Q4 | - |
dc.description.ssci | SSCI | - |
dc.description.miaricds | 11,0 | - |
item.fulltext | Con texto completo | - |
item.grantfulltext | open | - |
crisitem.author.dept | GIR Análisis de Políticas Públicas | - |
crisitem.author.dept | Departamento de Análisis Económico Aplicado | - |
crisitem.author.dept | GIR Análisis de Políticas Públicas | - |
crisitem.author.dept | Departamento de Análisis Económico Aplicado | - |
crisitem.author.orcid | 0000-0003-2784-6455 | - |
crisitem.author.orcid | 0000-0002-3808-2588 | - |
crisitem.author.parentorg | Departamento de Análisis Económico Aplicado | - |
crisitem.author.parentorg | Departamento de Análisis Económico Aplicado | - |
crisitem.author.fullName | García Galindo, Carmen | - |
crisitem.author.fullName | Jiménez González, Juan Luis | - |
Colección: | Artículos |
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