Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/121776
Title: El Quijote brown: Cervantes en clave afrohispana
Other Titles: Don Quichotte brown: Cervantes sur le mode afro-hispanique
Don Quixote Brown: Cervantes in an Afro-Hispanic context
Authors: Becerra Bolaños, Antonio 
Pérez Hernández, Nayra 
UNESCO Clasification: 6202 Teoría, análisis y crítica literarias
Keywords: Don Quijote
Beleño (Joaquín)
Zamora Laboch (Francisco)
Identidad nacional
Don Quichotte, et al
Issue Date: 2022
Journal: Bulletin hispanique (Bordeaux) 
Abstract: El objetivo de este texto es reflexionar sobre la apropiación del Quijote por parte de la literatura afrohispana. Analizaremos los ejemplos de Panamá y Guinea Ecuatorial, a través de textos de Joaquín Beleño y Francisco Zamora Loboch, para mostrar cómo la reescritura de la obra y del personaje cervantinos sirve para manifestar las tensiones de identidades conflictivas.
Ce texte a pour objet de réfléchir sur l’appropriation de Don Quichotte par la littérature afro-hispanique. On analysera les exemples du Panama et de la Guinée Équatoriale à travers des textes de Joaquín Beleño et de Francisco Zamora Loboch pour montrer comment la réécriture de l’œuvre et du personnage de Cervantes sert à exprimer des tensions identitaires conflictuelles.
The objective of this text is to reflect on the appropriation Don Quixote by Afro-Hispanic literature. We analyze the examples of Panama and Equatorial Guinea, through texts by Joaquín Beleño and Francisco Zamora Loboch, to show how the rewriting of the work and the character of Cervantes serve to express the tensions of conflicting identities.
URI: http://hdl.handle.net/10553/121776
ISSN: 0007-4640
DOI: 10.4000/bulletinhispanique.16434
Source: Bulletin hispanique [0007-4640], 142-2 (2022), p. 181-196
Appears in Collections:Artículos
Show full item record

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.