Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/120352
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dc.contributor.authorMohamed Zaki Ahmed, Ayaten_US
dc.date.accessioned2023-02-02T10:32:53Z-
dc.date.available2023-02-02T10:32:53Z-
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.isbn978-84-9042-431-5en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/120352-
dc.description.abstractOnline reputation is of great strategic importance to companies today. Customers share their emotions and experiences about t he service received or the product acquired, which made customers' online opinions through quantitative variables or text comment s. While quantitative variables can be statistically analyzed using different contrasting statistical methods, the comments' content analysis finds its main limitation in statistical analysis as texts are qualitative. This study proposes and applies a meth odology to develop a machine learning aimed to identify the key labels that are related to the quantitative variable of the general rating of the service received in an airline. The results obtain ed are satisfactory and, the significant labels determined, as well as their sign and coefficient with the general ratings. In this way, the proposed methodology results in a quantitative value for the labels that determine a sense and intensity of the customers' opinions.en_US
dc.description.abstractLa reputación online es de gran importancia estratégica para las empresas de hoy. Los clientes comparten sus emociones y expe riencias sobre el servicio recibido o el producto adquirido, lo que genera las opiniones de los clientes en línea a través de variables cuantitativas o comentarios de texto. Si bien las variables cuantitativas se pueden analizar estadísticamente utilizando diferentes métodos estadísticos con trastantes, el análisis de contenido de los comentarios encuentra su principal limitación en el análisis estadístico ya que los textos son cualitativ os. Este estudio propone y aplica una metodología para desarrollar un aprendizaje automático orientado a identificar las etiquetas claves que se relacionan con la variable cuantitativa de la calificación general del servicio recibido en una aerolínea. Los resultados obtenidos son satisfactorios y , las etiquetas significativas determinadas, así como su signo y coeficiente con las calificaciones generales. De esta manera, la metodología propuesta da como resultado un valor cuantitativo para las etiquetas que determina un sentido e intensidad de las opiniones de los clientes.en_US
dc.languageengen_US
dc.publisherServicio de Publicaciones y Difusión Científica de la Universidad de Las Palmas de Gran Canaria (ULPGC)en_US
dc.sourceIX Foro Internacional de Turismo Maspalomas Costa Canaria (FITMCC 2021). La recuperación del sector turístico / coordinadores Juan Manuel Benítez del Rosario, Antonio González Molina, Claudia Breede Eyzaguirre, Lidia Esther Hernández López. Digitalización en el sector turístico, p. 30-41en_US
dc.subject531212 Transportes y comunicacionesen_US
dc.subject530802 Comportamiento del consumidoren_US
dc.subject.otherMachine learningen_US
dc.subject.otherOnline customer reviewsen_US
dc.subject.otherAirlineen_US
dc.subject.otherSentiment analysisen_US
dc.subject.otherArtificial intelligenceen_US
dc.subject.otherAprendizaje automáticoen_US
dc.subject.otherRevisión de clientes en líneaen_US
dc.subject.otherAerolíneaen_US
dc.subject.otherAnálisis de sentimientosen_US
dc.subject.otherInteligencia artificialen_US
dc.titleA mythology of machine learning content analysis to define the key labels in the title of the online customer’s review with the rating evaluationen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/lectureen_US
dc.typeLectureen_US
dc.relation.conferenceIX Foro Internacional de Turismo Maspalomas Costa Canaria (FITMCC 2021)en_US
dc.description.lastpage41en_US
dc.description.firstpage30en_US
dc.investigacionCiencias Sociales y Jurídicasen_US
dc.type2Ponenciaen_US
dc.description.numberofpages12en_US
dc.utils.revisionen_US
dc.identifier.ulpgcen_US
dc.contributor.buulpgcBU-ECOen_US
dc.contributor.buulpgcBU-ECOen_US
dc.contributor.buulpgcBU-ECOen_US
dc.contributor.buulpgcBU-ECOen_US
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCon texto completo-
crisitem.event.eventsstartdate09-12-2021-
crisitem.event.eventsenddate10-12-2021-
crisitem.author.fullNameMohamed Zaki Ahmed, Ayat-
Appears in Collections:Ponencias
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