Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/119990
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLucero Baldevenites, Elisabeth Vivianaen_US
dc.contributor.authorIvone Lucero, Soniaen_US
dc.contributor.authorGayol González, Ana Maríaen_US
dc.date.accessioned2023-01-16T09:49:23Z-
dc.date.available2023-01-16T09:49:23Z-
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.issn2695-9623en_US
dc.identifier.otherScopus-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/119990-
dc.description.abstractWe often hear about the importance of soft skills in education and in the world of work. It would be essential for education at all levels to consider a paradigm shift, and to include them in study plans, giving them the same value and rigor as hard skills. It would be convenient for students to develop them in order to prepare them in the workplace and their transit in this increasingly changing world. Educational Coaching allows developing these skills in students, a change of observer, a different way of being and doing.en_US
dc.description.abstractEscuchamos hablar con frecuencia de la importancia de las competencias blandas en la educación y en el mundo laboral. Sería primordial que la educación, en todos sus niveles, se plantee un cambio de paradigma y que las incluya en los planes de estudio, dándole el mismo valor que a las competencias duras. Sería conveniente que el alumnado las desarrolle para que los prepare en el ámbito laboral y en su transitar en este mundo cada vez más cambiante. El Coaching Educativo permite desarrollar estas competencias en el alumnado, un cambio de observador, un modo distinto de ser y de hacer.en_US
dc.languagespaen_US
dc.relation.ispartofHuman Review : International Humanities Review = Revista Internacional De Humanidadesen_US
dc.sourceHuman Review. International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades [EISSN 2695-9623], v. 11 (Monográfico), (Diciembre 2022)en_US
dc.subject5802 Organización y planificación de la educaciónen_US
dc.subject.otherChangeen_US
dc.subject.otherDevelopingen_US
dc.subject.otherEducationen_US
dc.subject.otherEducational Coachingen_US
dc.subject.otherObserveren_US
dc.subject.otherSoft Skillsen_US
dc.subject.otherStudent Bodyen_US
dc.subject.otherCompetencias Blandasen_US
dc.subject.otherAlumnadoen_US
dc.subject.otherEducaciónen_US
dc.subject.otherCambioen_US
dc.subject.otherCoaching Educativoen_US
dc.subject.otherObservadoren_US
dc.subject.otherDesarrolloen_US
dc.titleCompetencias blandas en la educación: su desarrollo con el coaching educativoen_US
dc.title.alternativeDevelopment of soft skills in education with educational coachingen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/Articleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doi10.37467/revhuman.v11.3910en_US
dc.identifier.scopus85144159275-
dc.contributor.orcidNO DATA-
dc.contributor.orcidNO DATA-
dc.contributor.orcidNO DATA-
dc.contributor.authorscopusid58019674700-
dc.contributor.authorscopusid58019959100-
dc.contributor.authorscopusid58019122400-
dc.identifier.eissn2695-9623-
dc.relation.volume11en_US
dc.investigacionArtes y Humanidadesen_US
dc.type2Artículoen_US
dc.description.notasNúmero Monográfico (2022): Teacher training. State of the arten_US
dc.utils.revisionen_US
dc.date.coverdateDiciembre 2022en_US
dc.identifier.ulpgcen_US
dc.contributor.buulpgcBU-INGen_US
dc.description.sjr0,116
dc.description.sjrqQ3
dc.description.miaricds7,5
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCon texto completo-
crisitem.author.deptDepartamento de Ingeniería Mecánica-
crisitem.author.fullNameLucero Baldevenites, Elisabeth Viviana-
Appears in Collections:Artículos
Adobe PDF (733,69 kB)
Show simple item record

Page view(s)

60
checked on Aug 3, 2024

Download(s)

239
checked on Aug 3, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.