Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/119581
Campo DC Valoridioma
dc.contributor.authorLijó Sánchez,Rubénen_US
dc.contributor.authorAlonso Hernández, Jesús Bernardinoen_US
dc.contributor.authorQuevedo Gutiérrez, Eduardo Gregorioen_US
dc.contributor.authorCastro Sánchez, José Juanen_US
dc.date.accessioned2022-12-09T08:14:19Z-
dc.date.available2022-12-09T08:14:19Z-
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.isbn978-84-09-41919-7en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10553/119581-
dc.description.abstractDigital competence of academics has been progressively gaining relevance during the last decade in the context of an exponential growth of digital devices, tools and applications that are available for education enhancement. Frameworks such as DigCompEdu intend to establish a common ground for institutions to evaluate and foster their academics’ digital competence performance. Through a stratified sample of 106 participants, this study intends to extract a preliminary descriptive analysis of the digital competence level of academics at Universidad de Las Palmas de Gran Canaria (ULPGC). Results show a mean B2 digital competence level, although self-perception seems to be slightly lower with B1 as the most common answer. Overall, academics at ULPGC show a homogeneous distribution of digital competence performance across its different demographic stratus, and fairly aligned with national indicators.en_US
dc.languageengen_US
dc.publisherUniversidad de Las Palmas de Gran Canaria (ULPGC)en_US
dc.sourceLibro de Actas de las IX Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en el ámbito de las TIC y las TAC, Las Palmas de Gran Canaria, 17 y 18 de noviembre de 2022, p. 3-10en_US
dc.subject5802 Organización y planificación de la educaciónen_US
dc.subject.otherDigCompEdu Frameworken_US
dc.subject.otherEducational Technologyen_US
dc.subject.otherTeachers’ Digital Competenceen_US
dc.titleAnalysis of the Digital Competence in the Teaching Staff of Universidad de Las Palmas de Gran Canariaen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceobjecten_US
dc.typeConferenceObjecten_US
dc.relation.conferenceIX Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en el Ámbito de las TIC y las TAC (InnoEducaTIC 2022)en_US
dc.investigacionIngeniería y Arquitecturaen_US
dc.type2Actas de congresosen_US
dc.utils.revisionen_US
dc.identifier.ulpgcen_US
dc.contributor.buulpgcBU-INGen_US
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCon texto completo-
crisitem.author.deptGIR Sociedad Digital-
crisitem.author.deptGIR IDeTIC: División de Procesado Digital de Señales-
crisitem.author.deptIU para el Desarrollo Tecnológico y la Innovación-
crisitem.author.deptDepartamento de Señales y Comunicaciones-
crisitem.author.deptGIR IUMA: Diseño de Sistemas Electrónicos Integrados para el procesamiento de datos-
crisitem.author.deptIU de Microelectrónica Aplicada-
crisitem.author.deptDepartamento de Matemáticas-
crisitem.author.deptGIR Sociedad Digital-
crisitem.author.deptDepartamento de Psicología, Sociología y Trabajo Social-
crisitem.author.orcid0000-0002-1545-5337-
crisitem.author.orcid0000-0002-7866-585X-
crisitem.author.orcid0000-0002-5415-3446-
crisitem.author.orcid0000-0002-9305-263X-
crisitem.author.parentorgDepartamento de Psicología, Sociología y Trabajo Social-
crisitem.author.parentorgIU para el Desarrollo Tecnológico y la Innovación-
crisitem.author.parentorgIU de Microelectrónica Aplicada-
crisitem.author.parentorgDepartamento de Psicología, Sociología y Trabajo Social-
crisitem.author.fullNameLijó Sánchez,Rubén-
crisitem.author.fullNameAlonso Hernández, Jesús Bernardino-
crisitem.author.fullNameQuevedo Gutiérrez, Eduardo Gregorio-
crisitem.author.fullNameCastro Sánchez, José Juan-
crisitem.event.eventsstartdate17-11-2022-
crisitem.event.eventsenddate18-11-2022-
Colección:Actas de congresos
Adobe PDF (301,32 kB)
Vista resumida

Visitas

143
actualizado el 23-mar-2024

Descargas

186
actualizado el 23-mar-2024

Google ScholarTM

Verifica

Altmetric


Comparte



Exporta metadatos



Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.