Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/117255
Title: Bilingual Education during a Pandemic: Family Engagement
Other Titles: La educación bilingüe durante una pandemia: compromiso familiar
Authors: Lozada, Victor Antonio
Hansen-Thomas, Holly
Figueroa, Jorge
Stewart, Mary Amanda
UNESCO Clasification: 5701 Lingüística aplicada
5802 Organización y planificación de la educación
570103 Bilingüismo
Keywords: Compromiso familiar
Involucramiento de padres
Bilingüe emergente
Enseñanza en línea
Tecnología instruccional, et al
Issue Date: 2022
Journal: El Guiniguada 
Abstract: Durante la pandemia global de COVID-19, los maestros han tenido que ser creativos para poder conectar con las familias de los estudiantes bilingües emergentes. Este análisis de contenido de cuatro grupos focales de maestros revela las maneras en que estos conectaron con sus estudiantes a distancia. El propósito de este ensayo es descubrir, desde el punto de vista de los educadores, estrategias de enseñanza efectivas que atrajeron a las familias y a los estudiantes bilingües emergentes durante la pandemia de COVID-19 y enseñanza en línea. Los resultados incluyeron los temas de la tecnología instruccional, construir relaciones con las familias y acceder a los activos de los bilingües emergentes y sus familias que conectan al concepto de cariño (Bartolomé, 2008), al concepto de educación (Valenzuela, 1999) y al término bilingüe emergente (García, 2009).
During the COVID-19 global pandemic, teachers have had to be creative on how they engage with the families of emergent bilingual students. This content analysis of four teacher focus groups reveals ways in which teachers have worked to connect with their students over a distance. The purpose of this paper is to discover, from educators, effective teaching strategies that engage families and emergent bilinguals during the COVID-19 pandemic and online teaching. Resulting themes included technology in teaching, building relationships with families, and accessing the educational assets of emergent bilinguals and their families. Connections to cariño (Bartolomé, 2008), educación (Valenzuela, 1999), and using the term ‘emergent bilingual’ (García, 2009) are discussed.
URI: http://hdl.handle.net/10553/117255
ISSN: 2386-3374
DOI: 10.20420/ElGuiniguada.2022.503
Source: El Guiniguada [ISSN 0213-0610], n. 31, p. 28-40, (2022)
Appears in Collections:Artículos
Adobe PDF (543,79 kB)
Show full item record

Page view(s)

100
checked on Sep 28, 2024

Download(s)

50
checked on Sep 28, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.