Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10553/114742
Title: | Disidencia porno en Love (2015) de Gaspar Noé | Authors: | Santana Quintana, María Del Pino | UNESCO Clasification: | 6203 Teoría, análisis y crítica de las bellas artes 620301 Cinematografía 6301 Sociología cultural |
Keywords: | Cinéma Du Corps Gaspar Noé Love New French Extremity Post-Pornography, et al |
Issue Date: | 2021 | Journal: | Moderna Sprak | Abstract: | Gaspar Noé, one of the most controversial directors in the current film industry, whom Paul B. Preciado includes in the so-called “post-porn nouvelle vague”, questions the dominant mode of sex representation in film by constructing images verging on pornography. In his provocative 3D film Love (2015), the French-Argentinian filmmaker makes use of the formal and narrative aesthetics of film language to innovatively shoot a transgressive sexuality that discards the visual conventions of traditional and hegemonic porn films in favour of an auteur-driven gaze. Gaspar Noé, uno de los realizadores más controvertidos del panorama cinematográfico actual, a quien Paul B. Preciado incluye en la llamada "nouvelle vague post-porno", cuestiona el modelo establecido de representación del sexo en el cine construyendo imágenes que bordean la pornografía. En su polémico filme Love (2015), rodado en 3D, el director franco-argentino recurre a la estética formal y narrativa del lenguaje cinematográfico para filmar de forma creativa y libre de prejuicios una sexualidad abierta y transgresora que huye de las convenciones del discurso pornográfico tradicional y hegemónico, optando por una mirada autoral. |
URI: | http://hdl.handle.net/10553/114742 | ISSN: | 2000-3560 | Source: | Moderna Sprak [ISSN 2000-3560], v. 115 (3), p. 142-153, (Enero 2021) |
Appears in Collections: | Artículos |
Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.