Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/114742
Title: Disidencia porno en Love (2015) de Gaspar Noé
Authors: Santana Quintana, María Del Pino 
UNESCO Clasification: 6203 Teoría, análisis y crítica de las bellas artes
620301 Cinematografía
6301 Sociología cultural
Keywords: Cinéma Du Corps
Gaspar Noé
Love
New French Extremity
Post-Pornography, et al
Issue Date: 2021
Journal: Moderna Sprak 
Abstract: Gaspar Noé, one of the most controversial directors in the current film industry, whom Paul B. Preciado includes in the so-called “post-porn nouvelle vague”, questions the dominant mode of sex representation in film by constructing images verging on pornography. In his provocative 3D film Love (2015), the French-Argentinian filmmaker makes use of the formal and narrative aesthetics of film language to innovatively shoot a transgressive sexuality that discards the visual conventions of traditional and hegemonic porn films in favour of an auteur-driven gaze.
Gaspar Noé, uno de los realizadores más controvertidos del panorama cinematográfico actual, a quien Paul B. Preciado incluye en la llamada "nouvelle vague post-porno", cuestiona el modelo establecido de representación del sexo en el cine construyendo imágenes que bordean la pornografía. En su polémico filme Love (2015), rodado en 3D, el director franco-argentino recurre a la estética formal y narrativa del lenguaje cinematográfico para filmar de forma creativa y libre de prejuicios una sexualidad abierta y transgresora que huye de las convenciones del discurso pornográfico tradicional y hegemónico, optando por una mirada autoral.
URI: http://hdl.handle.net/10553/114742
ISSN: 2000-3560
Source: Moderna Sprak [ISSN 2000-3560], v. 115 (3), p. 142-153, (Enero 2021)
Appears in Collections:Artículos
Adobe PDF (386,63 kB)
Show full item record

Page view(s)

203
checked on Mar 30, 2024

Download(s)

212
checked on Mar 30, 2024

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.