Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/112993
Title: Possible implementation of subjects taught using English as a Medium of Instruction methodology in tourism studies
Authors: Álvarez Gil, Francisco José 
UNESCO Clasification: 580203 Desarrollo de asignaturas
570111 Enseñanza de lenguas
531290 Economía sectorial: turismo
Keywords: English as a Medium of Instruction (EMI)
Tourism
English for Specific Purposes (ESP)
Universidad de Las Palmas de Gran Canaria
Language teaching, et al
Issue Date: 2021
Journal: Language value 
Abstract: The present study analyses which conditions would be necessary to implement subjects taught using English as a Medium of Instruction (EMI) methodology in the undergraduate degree in tourism studies at the University of Las Palmas de Gran Canaria (ULPGC). In the literature review, some of the concepts related to this method are examined to clarify diverse methodological approaches that are frequently confused, namely Content and Language Integrated Learning (CLIL), EMI, and English for Specific Purposes. With the objective of finding out the specific conditions necessary for implementing EMI subjects in the Degree in Tourism at the ULPGC, a revision of EMI subjects that have been already implemented at this institution would be made. Then a proposal indicating the conditions that are regarded as vital for implementing EMI subjects in this degree would be presented.
El presente estudio analiza las condiciones necesarias para implementar asignaturas impartidas con la metodología del inglés como medio de instrucción (EMI) en el Grado en Turismo de la Universidad de Las Palmas de Gran Canaria (ULPGC). En la revisión bibliográfica se examinan algunos de los conceptos relacionados con este método para aclarar diversos enfoques metodológicos que se confunden con frecuencia, a saber, el Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras (AICLE), el EMI y el Inglés con Fines Específicos. Con el objetivo de conocer las condiciones específicas necesarias para la implantación de las asignaturas EMI en el Grado en Turismo de la ULPGC, se realiza una revisión de las asignaturas EMI que ya se han implantado en esta institución. A continuación, se presenta una propuesta indicando las condiciones vitales para la implantación de asignaturas EMI en esta titulación.
URI: http://hdl.handle.net/10553/112993
ISSN: 1989-7103
DOI: 10.6035/languagev.6129
Source: Language Value [ISSN 1989-7103], v. 14 (2), p. 68-86, (Diciembre 2021)
Appears in Collections:Artículos
Adobe PDF (2,47 MB)
Show full item record

SCOPUSTM   
Citations

1
checked on Apr 21, 2024

Page view(s)

131
checked on Apr 20, 2024

Download(s)

105
checked on Apr 20, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.