Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10553/112929
Título: How does AirBnb affect local Spanish tourism markets?
Autores/as: Jiménez González, Juan Luis 
Ortuño, Armando
Pérez Rodríguez, Jorge Vicente 
Clasificación UNESCO: 531290 Economía sectorial: turismo
5306 Economía del cambio tecnológico
Palabras clave: P2P platforms
AirBnb
Tourism demand
Fecha de publicación: 2021
Proyectos: Fundación de Estudios de Economía Aplicada grant 2019/04
Publicación seriada: Empirical Economics 
Resumen: This paper analyses the effects of AirBnb on the size of local tourism markets using AirBnb occupancy rates and hotel overnight stays in order to explore the causal relationship in several Spanish cities. A dynamic panel data model is applied at the city level (2014–2017). Our findings show a positive relationship between the increase in the number of properties offered on AirBnb and the implicit volume of tourists received by each city, specifically in two large cities (Madrid and Barcelona), due to higher AirBnb occupancy rate.
URI: http://hdl.handle.net/10553/112929
ISSN: 0377-7332
DOI: 10.1007/s00181-021-02107-2
Fuente: Empirical Economics [ISSN 0377-7332], v. 62, p. 2515–2545
Colección:Artículos
Adobe PDF (1,77 MB)
Vista completa

Citas SCOPUSTM   

17
actualizado el 29-dic-2024

Citas de WEB OF SCIENCETM
Citations

18
actualizado el 29-dic-2024

Visitas

132
actualizado el 16-mar-2024

Descargas

129
actualizado el 16-mar-2024

Google ScholarTM

Verifica

Altmetric


Comparte



Exporta metadatos



Los elementos en ULPGC accedaCRIS están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.