Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/112173
Title: Art and creativity as tools for the management and promotion of tourist resorts
Authors: Carballo Fuentes, Rita 
Carballo Fuentes, Magdalena 
UNESCO Clasification: 531290 Economía sectorial: turismo
Keywords: Destinos turísticos
Promoción
Marketing turístico
Creatividad
Gestión empresarial, et al
Issue Date: 2020
Publisher: Servicio de Publicaciones y Difusión Científica de la Universidad de Las Palmas de Gran Canaria (ULPGC)
Conference: VIII Foro Internacional de Turismo Maspalomas Costa Canaria (FITMCC 2020)
Abstract: La experiencia en turismo es un tópico que ha sido ampliamente usado, tanto en el entorno académico como profesional. Sin embargo, su conceptualización, explicación, metodologías de análisis, y esquemas de pensamiento y aplicación para su diseño y promoción, son aspectos que no han recibido gran atención. Este trabajo pretende aportar algo de conocimiento académico y líneas de aplicación práctica para el correcto desarrollo de experiencias, tan buscadas y necesitadas en los establecimientos turísticos. Para ello, analizamos los factores culturales y la gestión de los recursos naturales en seis instalaciones de ocio creadas por el artista Cesar Manrique y localizadas en Canarias y Madrid. Este análisis nos ayudara a entender mejor la creación de una experiencia memorable y su contribución a la promocionar de los establecimientos turísticos.
Tourism experience is a topic that has been widely used in both academic and professional fields. However, its conceptualization, explanation, methodologies of analysis, and schemes of thought and application for its design and promotion are aspects that have not received much attention. This work aims to provide some academic knowledge and lines of practical application for the proper development of experiences, so sought and needed in tourism resorts. To this end, we analyze cultural factors and the management of natural resources in six leisure facilities created by the artist Cesar Manrique and located in the Canary Islands and Madrid. This analysis will help us to better understand the creation of a memorable experience and its contribution to the promotion of the tourist resorts.
URI: http://hdl.handle.net/10553/112173
ISBN: 978-84-9042-389-9
Source: VIII Foro Internacional de Turismo Maspalomas Costa Canaria (FITMCC): Congreso Internacional. Desafíos del sector turístico / Juan Manuel Benítez del Rosario, Claudia Breede Eyzaguirre, Antonio Medina González, Lidia Hernández López. Desarrollo de producto turístico; Marketing, p. 297-311
URL: http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=8039236
Appears in Collections:Ponencias
Adobe PDF (769,83 kB)
Show full item record

Page view(s)

90
checked on Feb 17, 2024

Download(s)

20
checked on Feb 17, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.