Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/110358
Title: Coordenadas pedagógicas en la dramaturgia de Benito Pérez Galdós
Other Titles: Teaching coordinates in Benito Pérez Galdós´ dramaturgy
Authors: Lujan Ramón, Salvadora María 
UNESCO Clasification: 570107 Lengua y literatura
6202 Teoría, análisis y crítica literarias
Keywords: Pérez Galdós
Pedagogía
Teatro
Educación
Dramaturgia, et al
Issue Date: 2020
Journal: Don Galán 
Abstract: Desde una perspectiva que considera que en la producción de Galdós subyace una filosofía pedagógica propia, su teatro se muestra como una herramienta educativa eficaz donde condensa su ideario pedagógico. La necesidad de motivación intrínseca, la revalorización del autoaprendizaje y el aprendizaje por descubrimiento o la autoconciencia y la revelación a través del amor, la ética, la voluntad y el trabajo, forman parte de sus coordenadas, propias de una educación integral que tiene como objeto el desarrollo multidimensional del ser humano
From a perspective that considers that into Galdós’ production underlies his own pedagogical philosophy, his theater is shown as an effective educational tool where his pedagogical ideas are condensed. The need for intrinsic motivation, the revaluation of self-learning and learning by discovery or self-awareness and revelation through love, ethics, will and work, are part of its coordinates, characteristics of a comprehensive education that aims at the multidimensional development of the human being
URI: http://hdl.handle.net/10553/110358
ISSN: 2174-713X
Source: Don Galán [ISSN 2174-713X], n. 10
Appears in Collections:Artículos
Show full item record

Page view(s)

87
checked on Apr 27, 2024

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.